وبلاگ

تفاهم اتحادیه ناشران با خانه کتاب – چاپ و نشر آنلاین

فهرست مطالب

[ad_1]

اتحادیه ناشران
hodis

نائب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: ما با خانه کتاب به تفاهمی رسیدیم که ناشران حق داشته باشند قیمت را افزایش دهند، البته فرض بر این است که ناشر بی جهت قیمت را افزوده نمی‌کند.

به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از  فارس، محمود آموزگار در مصاحبه با برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو گفت‌وگو در خصوص فروش کتب نایاب که توسط عده‌ای خاص صورت می‌گیرد، گفت: این قضیه با شرایط واقعی بازار تطبیق ندارد؛ از طرفی فروش کتاب‌های نایاب بحثی جدید نیست و همواره با این مسئله رو به رو بودیم که کتابی چاپ نمی‌شد ولی در بازار موجود بود.

وی با اشاره به اینکه بازار ایران در ضلع جنوب غربی میدان انقلاب، عمدتاً به فروش کتاب‌های نایاب و کمیاب مبادرت می‌کند، ادامه داد: عده‌ای معتقدند با گران شدن کاغذ، کتاب‌های موجود که با قیمتِ قبلی در بازار در دسترس است را احتکار کنند.

آموزگار چنین رویه‌ای را فانتزی و سورئالیستی خواند و تصریح کرد: فرض کنید در انتشارات کتابی با قیمت ۳۸۰۰ تومان وجود دارد و همچنان قابل عرضه است. هر کس علاقمند باشد این کتاب را از خود ناشر می‌خرد و کسی پیدا نمی‌شود که این کتاب‌های موجود را بخرد و با قیمت بالاتری به فروش برساند.

این ناشر با سابقه کتاب در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، افزود: کتاب‌های حجیمی که کاغذ در قیمت تمام شده آن تاثیر دارد، برای چاپ جدید، با قیمتی بسیار بالاتر تولید خواهد شد و این مورد تنها درباره چند قلم کتاب اتفاق می‌افتد.

به گفته آموزگار فروش کتاب‌های نایاب مسئله‌ای جدید نیست که به دامن زدن احتکار بیانجامد. وی معتقد است چنین رویه‌ای تنها درباره کالاهایی نظیر گوشت و برنج قابل اجراست.

بیشتر بخوانید:

ایجاد مافیای ادبی در میان ناشران ایرانی

وضعیت ناشران بوشهر مناسب نیست

 

اتحادیه ناشران و افزایش قیمت کتاب ها 

آموزگار همچنین در خصوص قیمت گذاریِ برچسبیِ کتاب‌ها گفت: ناشر مرجع رسمی اعلام قیمت کتاب است و کسی او را مجبور به قیمت گذاری دستوری نمی‌کند.

این ناشر نام آشنای کشور اضافه کرد: با توجه به وضعیت قیمت شکننده‌ نشر و  کمرنگ شدن رونق بازار نشر، ناشران  و اتحادیه ناشران سعی دارند قیمتی را اعلام کنند که هزینه‌ها را پوشش دهد.

آموزگار ادامه داد: اتحادیه ناشران با خانه کتاب به تفاهمی رسیدیم که ناشران حق داشته باشند قیمت را افزایش دهند و فرض بر این است که ناشر بی جهت قیمت را افزوده نمی‌کند.

نائب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران خاطرنشان کرد: قیمت گذاری باید به صورتی باشد که هزینه‌ها را پوشش داده و زیان‌ها را پاسخگو باشد و در نهایت سودی جزئی برای ناشر کسب کند.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب