وبلاگ

چاپخانه داران گیلان و مسئله مالیات بر ارزش افزوده – چاپ و…

فهرست مطالب

[ad_1]

چاپخانه داران گیلان
hodis

مهدی جاوید مدیر چاپخانه فجر سعید فومن است. وی صنعت چاپ استان گیلان را رو به افول دانسته و در همین رابطه اظهار کرد: یکی از مسائل مهم چاپخانه داران گیلان این است که کارهای چاپ استان گیلان به دلیل وجود یکسری رانت‌های دولتی از استان خارج‌ شده و در استان‌های دیگر انجام می‌پذیرد.

چاپخانه داران گیلانمدیر چاپخانه فجر سعید فومن به خبرنگار چاپ و نشر آنلاین اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات چاپخانه داران گیلان در استان گیلان نبود یک ‌نهاد واسطه میان ما و مسئولان دولتی است. وجود چنین نهادی باعث می‌شود تا  صنف ما بتواند مطالبات خود را بیان و پی گیری کند. برای مثال سهمیه کاغذ اعلام می‌شود و استان‌های دیگر به دلیل داشتن واسطه می‌توانند حق خود را دریافت کنند اما استان ما به دلیل فقدان چنین چیزی از گرفتن حق خود محروم مانده است. تابستان امسال به همت چاپخانه‌داران باسابقه‌ای که در استان داریم انجمن صنفی چاپخانه‌داران تشکیل شد که چاپخانه ما نیز عضو شد و امیدوار هستیم تا با پیگیری‌های لازم بخشی از مسائلمان را حل کنیم.

 

 

 

tehran exhibitio 2021

بیشتر بخوانید:

نبود مدیریت صحیح در صنعت چاپ گیلان

شفافیت در امور مالیاتی چاپخانه داران

قیمت گذاری در صنعت چاپ استان گیلان ضروری است

 

چاپخانه داران گیلان و برون سپاری کارهی چاپی

جاوید درباره برون‌سپاری کارهای چاپی استان گیلان اظهار داشت: شهرستانی که بنده در آن مشغول به فعالیت هستم شهرستان فومن است. در این بخش از استان گیلان برخی کارها به دلیل کمتر تمام شدن هزینه‌ها در تهران و سایر استان‌ها برای تکمیل به خارج از شهرستان فرستاده می‌شوند اما از سایر استان‌ها سفارشات کاری نداریم.

مدیر چاپخانه فجر سعید فومن در انتها بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که چاپخانه داران گیلان با آن درگیر هستند و بخش اعظم و کمرشکن هزینه‌های ما را تشکیل می‌دهد، مربوط به مالیات بر ارزش‌افزوده‌ای می‌شود که دولت بر چاپخانه‌داران تحمیل کرده است؛ کمترین کاری که دولت می‌تواند در جهت کمک به این صنف انجام دهد تجدیدنظر در مورد این مسئله است.

header footer bg1
مطلب قبلیتامین 20 هزار تن کاغذ تحریر توسط وزارت ارشاد

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب