وبلاگ

چاپخانه داران تبریز و نوید آینده ای روشن

فهرست مطالب

[ad_1]

چاپخانه داران تبریز
hodis

مدیر چاپخانه گوتنبرگ تبریز معتقد است؛ اگر درهای جهان گشوده شود می ‌توانم با اطمینان بگویم با سخت کوشی چاپخانه داران تبریز  آینده صنعت چاپ روشن خواهد بود.

منوچهر هدایتی، مدیر چاپخانه گوتنبرگ تبریز درباره وضعیت صنعت چاپ این شهرستان به خبرنگار چاپ و نشر آنلاین گفت: صنعت چاپ در این منطقه حال‌ و روز خوبی ندارد؛ یعنی نمی ‌توان ادعا کرد که رو به صعود است.

وی ادامه داد: یکی از مهم ‌ترین درگیری ‌های حال حاضر اکثر چاپخانه داران تبریز به مسئله تهیه کاغذ بر می‌ گردد. خوشبختانه صنعت چاپ در شهر ما شرکت تعاونی فعال و کارآمدی دارد. تعاونی تا آنجا که در توانش بوده کاغذ با قیمت پایین برای چاپخانه داران تبریز فراهم کرده است؛ اما این مقدار کفاف نیاز آنها را نمی ‌دهد.

هدایتی با ابراز تاسف اظهار کرد: در حال حاضر درهای کشور بسته است و قیمت مواد اولیه سر به فلک کشیده است و تک تک این موارد چاپخانه داران تبریز را دلسرد کرده و انگیزه ادامه کار را از آنان سلب می ‌کند.

سخت کوشی خصیصه چاپخانه داران تبریز

وی بیان داشت: کاغذ برای صنعت چاپ حکم غذا برای انسان گرسنه را دارد؛ و اگر نتوانیم این ماده حیاتی را به قیمت مناسب به این صنعت برسانیم باید به ‌زودی شاهد از میان رفتن آن باشیم.

مدیر چاپخانه گوتنبرگ تاکید کرد: کسانی که در بخش چاپ کار می‌ کنند از نیاز این حوزه به داشتن روابط مناسب و حسنه با خارج از ایران مطلع هستند. بسیاری از مواد اولیه‌ی این حوزه اشتغال‌زا از کشورهای دیگر وارد می ‌شود. موادی همچون جوهر، قطعات یدکی ماشین آلات چاپ و به‌خصوص کاغذ، وارداتی هستند.

بیشتر بخوانید: شیوه های نوین چاپ جایگزین روش‌ های قدیمی

وی ادامه داد: قبل از اعمال تحریم‌ ها و گران شدن دلار؛ ما با سود مناسبی کار می ‌کردیم و هر چند سال یک ‌بار می ‌توانستیم با وارد کردن یک دستگاه به‌روز چاپی، جانی دوباره به این صنعت ببخشیم اما با تیره شدن روابط سیاسی ما با جهان، آینده صنعت چاپ نیز تحت ‌الشعاع قرار گرفت. چاپخانه داران تبریز انسان ‌های سخت‌کوش و کاری هستند؛ اگر درهای جهان گشوده شود می ‌توانم با اطمینان به شما بگویم که آینده صنعت چاپ روشن خواهد بود.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب