وبلاگ

پشت پرده زمینگیر شدن بزرگترین کارخانه تولید کاغذ خاورمیانه

فهرست مطالب

[ad_1]

بزرگترین کارخانه تولید کاغذ خاورمیانه
hodis

بزرگترین کارخانه تولید کاغذ خاورمیانه و کشور با چنگ و دندان و با نصف ظرفیت مشغول تولید است اما دست هایی پشت پرده در تلاش هستند تا این صنعت را زمینگیر کنند.

به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از بازار؛ چوب و کاغذ مهمترین برند مازندران در کرانه خزر و بزرگترین کارخانه تولید کاغذ خاورمیانه بوده که بیش از هزار نیرو به صورت مستقیم و چند هزار اشتغال مستقیم دارد و طی سال‌های اخیر کمبود مواد اولیه از یک سو، حمایت نکردن و واردات کاغذ خارجی تیشه به ریشه این صنعت قدیمی زده است.

در حال حاضر مهمترین دغدغه متولیان و مدیران این کارخانه قدیمی تأمین مواد اولیه است و با روی کار آمدن دولت جدید چشم‌ ها به دولتمردان دوخته شده تا از تعطیلی و واگذاری این کارخانه جلوگیری شود.

علی اکبر صفریان مدیرعامل کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران که این روزها تأمین مواد اولیه بیشترین دغدغه او و همکارانش است، گفت: مهمترین مشکل و دغدغه مربوط به تأمین مواد اولیه و فروش است و با رفع این دغدغه دیگر مشکلات حل می‌شود.

در این مقاله می خوانید

بزرگترین کارخانه تولید کاغذ خاورمیانهمشکلات مواد اولیه و فروش کارخانه پابرجا است

وی با اظهار اینکه مسئله این کارخانه غیرقابل حل نیست و با اندک توجه به تولید داخلی گره‌ها برطرف می‌شود، به استقرار کارخانه در حاشیه جنگل‌ های شمال و مازندران اشاره و اضافه کرد: مواد اولیه به وفور در حاشیه کارخانه و در جنگل وجود دارد و باید آن را ارزان‌ ترین قیمت تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه برخی‌ها با دلار و ارز کاغذ وارد می‌ کنند و کسی صدا و مشکل کارخانه قدیمی مازندران را نمی‌شوند، اظهار داشت: به رغم اینکه ظرفیت تولید کارخانه ۱۷۵ هزار تن است، اما حدود شش سال این کارخانه با این میزان ظرفیت کار نکرده است و میزان تولیدش نصف این ظرفیت است.

صفریان با اشاره به تجهیزات به روز و مدرن کارخانه و نیروهای آموزش دیده و ماهر، فروش و تولید را مهمترین مانع فراروی این کارخانه ذکر کرد و گفت: واردات بی رویه کاغذ مشکلات را دو چندان کرده است و دلار و ارزی که باید صرف تولید شود، خرج واردات می‌شود.

مدیرعامل بزرگترین کارخانه تولید کاغذ خاورمیانه با اشاره به اینکه وقتی توان خرید مواد اولیه و فروش را نداشته باشیم بازارهایمان را از دست می‌دهیم، گفت: خروج نیروهای متخصص، بازگرداندن خریداران نیاز به همکاری و فرایند چندساله دارد.

وی مطالبات کارخانه از سازمان جنگل‌ها را از دیگر مسائل ذکر کرد و گفت: تصمیمات متغیر سازمان جنگل‌ها و عدم پرداخت مطالبات مسائل و مشکلات را شدت بخشیده است.

تولید کاغذ در کشور کلاف پیچیده و سردرگمی دارد و رفع این گره‌ها مستلزم همکاری و توجه بخش‌های مختلف است و کارخانه‌ای که ظرفیت تولید بیش از ۱۷۵ هزار تن کاغذ تحریر و روزنامه را دارد به حالت رکود درآمد و از رونق افتاده است.

همچنین حمایت نشدن از تولید سبب شده تا بسیاری از تولیدات بزرگترین کارخانه تولید کاغذ خاورمیانه در انبار بماند و دوباره خمیر شود، مسئله چوب کاغذ داد مسئولان ارشد استان را درآورده است و در این وانفسای قیمت ارز و نبود یارانه‌های حمایتی، واردات کاغذ بیش از هر چیز به تولید ضربه می‌زند.

بزرگترین کارخانه تولید کاغذ خاورمیانهطرح‌های جایگزین تنفس جنگل اجرایی شود

نماینده ولی فقیه در مازندران با انتقاد از بی مهری و کم توجهی به صنعت قدیمی چوب و کاغذ در استان اظهار داشت: برای خروج کارخانه از رکود باید مشکلات موجود را شناسایی و رفع کنیم.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی با اشاره به طرح تنفس جنگل و توقف خط تولید کاغذ چاپ و تحریر در این کارخانه خواستار اجرای طرح‌ های جایگزین برای دسترسی کارخانه به مواد اولیه شد.

وی افزود: این کارخانه بزرگترین کارخانه تولید کاغذ در خاورمیانه بوده اما واردات بی رویه و عدم حمایت از تولید و پرداخت نشدن مطالبات، کارخانه را زمین گیر کرده است.

محمدی لائینی گفت: سازمان جنگل‌ ها نه چوب و مواد اولیه به کارخانه می‌ دهد و نه مطالباتش را پرداخت می‌ کند و رویه این کارخانه را در حال رکورد قرار داده است.

بیشتر بخوانید: حمایت مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ از مطبوعات

چوب و کاغذ برند مازندران است

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس نیز با اشاره به مشکلات فراروی کارخانه چوب و کاغذ از متولیان امر خواست تا از این مجتمع عظیم اقتصادی حمایت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دست‌ های پشت پرده در حال زمین زدن کارخانه هستند، افزود: کارخانه چوب و کاغذ برند استان محسوب می‌ شود و باید برای حفظ آن تلاش کرد.

وی با عنوان اینکه حمایت از اقتصاد در شرایط کنونی امری مهم به شمار می‌ رود از شرکت‌ های حامی و سرمایه گذار خواست تا با رفع موانع برای پایداری تولید تلاش کنند.

شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان بزرگترین کارخانه تولید کاغذ خاورمیانه و ایران تلاش می‌ کند با حفظ و ارتقا سیستم مدیریت یکپارچه با هدف حفظ ثبات کیفی و افزایش کمی محصولات تولیدی در جهت افزایش بهره وری، توسعه پایدار و بهبود مستمر گام بردارد.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب