وبلاگ

هدایای تبلیغاتی و کاربردهای آن چیست؟

فهرست مطالب

هدایای تبلیغاتی و کاربردهای آن چیست ؟

 

هدایای تبلیغاتی و کاربردهای آن چیست ؟
هدایای تبلیغاتی و کاربردهای آن چیست ؟

 

هدایای تبلیغاتی کالاهایی هستند که عمدتاً بر روی آن‌ها نام تجاری، لوگو (آرم) یا شعار قرار می‌گیرد.

هدایای تبلیغاتی به منظور استفاده در بخش بازاریابی (Matketing) و به منظور استفاده در برنامه ارتباط گرفتن با مشتریان استفاده می‌گردند.

این هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها اهدا می‌شوند تا نام یک شرکت یا سازمان، برند یا یک اتفاق خاص را در میان مخاطبان ترویج کنند.

اهدای هدایای تبلیغاتی عموماً بخشی از کمپین تبلیغاتی چریکی (پارتیزانی) به حساب می‌آید.

هدیه تبلیغاتی هدیه‌ای است که یک شخص یا یک بنگاه اقتصادی جهت معرفی مجموعه یا محصول یا برند خود و یا ترویج و تبلیغ از محصولاتی به عنوان هدیه استفاده می‌نماید.

که نام و برند خود را روی آن حک نموده و آن را به مخاطبین خود (بازار هدف از قبل تعیین شده) تقدیم می‌نماید.

به این گونه محصولات، هدیه یا هدایای تبلیغاتی گفته می‌شود.

 

تاریخچه هدایای تبلیغاتی

در سال ۱۷۸۹ اولین هدایای تبلیغاتی در ایالت متحده جهت برگزاری انتخابات ژورنال واشینگتن اهدا شد.

این هدایای تبلیغاتی دکمه‌های یادبود بودند.

هرچند در اوایل قرن نوزدهم هیچ سازمانی برای ایجاد و توزیع اقلام تبلیغاتی آن وجود نداشت،

ولی استفاده از تقویم‌های تبلیغاتی مرسوم شده بود.

در دهه‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، ایرلند،

استرالیا و نیوزیلند کالاهای تبلیغاتی خود را از طریق شرکت‌های توزیع‌کننده کالاهای تبلیغاتی تهیه می‌کنند.

این توزیع کنندگان «توزیع کنندگان محصولات تبلیغاتی» یا «مشاوران تبلیغاتی» نامیده می‌شوند.

 

هدایای تبلیغاتی کاربردی

نتایج یکی از تحقیقاتی که در زمینه استفاده از هدایای تبلیغاتی انجام شده است،

نشان می­‌دهد که بیشتر دریافت کنندگان این نوع هدایا تمایل دارند که از آن‌­ها در زندگی روزمره‌­شان استفاده کنند.

بنابراین، صرفاً ارائه هدایای تبلیغاتی به تنهایی کافی نیست و بهتر است که از هدایای کاربردی­‌تر استفاده شود.

همچنین نتایج این مطالعه نشان داده است که عمر متوسط استفاده از هدایای تبلیغاتی بین ۸ تا ۱۴ ماه است.

بنابراین استفاده از محصولات بی‌­کیفیت که طول عمری کمتر از این میزان داشته باشند،

از اعتبار شرکت شما می‌­کاهد و عملاً نتیجه قابل قبولی از کمپین تبلیغاتی خود کسب نخواهید کرد.

 

برخی از محصولات تبلیغاتی عبارتند از:

پیراهن‌های نخی، چوب گلف، کیسه‌های خرید، بطری‌های آب، انواع تقویم‌ها، کلاه،

لوازم تحریر، لوازم خانگی، خودکار، انواع کیف، دکمه‌ها، لوازم جانبی الکترونیکی و تلفن همراه، آیتم‌های مراقبت شخصی مانند ضد عفونی‌کننده‌های دست،

فایل‌های نگهداری پرونده‌ها، هدایای غذایی و شکلات و غیره

همان طور که سبک زندگی، نگرش‌ها و تکنولوژی تغییر می‌کنند، بنابراین محصولات تبلیغاتی نیز با آنها هماهنگ می‌شوند.

با این حال، دسته‌های محصولات پایه مانند تی‌شرت و لیوان به تولید درآمدها در سال بعد ادامه می‌دهند، زیرا آنها نیازهای اساسی انسان‌ها را برآورده می‌کنند.

در حالی که برخی از محصولات تبلیغاتی ممکن است بهترین عملکرد را داشته باشند، ممکن است برای همه بازارها و مخاطبان کارساز نباشند.

باید یک تجزیه و تحلیل کامل از افراد هدف خود قبل از هر اقدامی انجام دهید و مناسب‌ترین محصول انتخاب شود.

 

مزایای هدایای تبلیغاتی

 

تأثیر گذاری زیاد

جلب وفاداری مشتریان

آگاهی دادن نسبت به برند شما

جلب رضایت مشتریان

 

خرید محصولات تبلیغاتی و ارائه‌ی آن به مشتریان بعنوان هدایای رایگان یکی از روش‌های مؤثر برای تبلیغات و بازاریابی است.

بعنوان مثال حتی اگر یک خودکار رایگان را به مشتری خود بدهید، ممکن است آن خودکار توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار بگیرد .

و نام کسب و کار شما از این طریق مشاهده شود و از این طریق حتی می‌تواند منجر به یک گفتگو در مورد کسب و کار شما شود.

بنابراین با توجه به این موضوع که محصولات تبلیغاتی ممکن است در مکان‌های مختلفی قرار بگیرند، می‌توان گفت که هدایای تبلیغاتی بعنوان معرف برند شما به جذب مخاطبان کمک می‌کنند. کیسه‌های خرید، لیوان و فنجان‌های مسافرتی،

یادداشت‌ها و سایر محصولات نیز می‌توانند اثر مشابهی بر روی کسب و کار شما داشته باشند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب