وبلاگ

نبود مدیریت صحیح در صنعت چاپ گیلان – چاپ و نشر آنلاین

فهرست مطالب

[ad_1]

صنعت چاپ گیلان
hodis

برای آنکه صنعت چاپ گیلان بتواند به حیات خود ادامه دهد باید علاوه بر تسهیلات ویژه متولیان امر از خروج کارها از استان جلوگیری به عمل ‌آورند.

سهیلا محمد قمری مدیر چاپخانه زرنگار آستارا است. وی درباره وضعیت صنعت چاپ گیلان به خبرنگار چاپ و نشر آنلاین گفت: صنعت چاپ در این استان تعریف چندانی ندارد و اگر به همین منوال پیش برویم نمی‌توان به آینده آن امیدوار بود.

مدیر چاپخانه زرنگار آستارا  یکی از مهم‌ترین مشکلاتصنعت چاپ گیلان را نبود مدیریت صحیح و اصولی دانست و در ادامه بیان داشت: در شهر ما اجازه تأسیس به بیش از هشت داروخانه داده نشده؛ چراکه شهر ما کوچک است و گنجایش زیادی ندارد؛ اما متأسفانه این مطلب در مورد صنف چاپ در نظر گرفته نشده است. این روزها هرکسی با گرفتن یک مجوز و داشتن یک کامپیوتر و دستگاه چاپ یک مرکز تبلیغاتی راه‌اندازی کرده و کارهای چاپی استان را از خود استان دریافت می‌کند و به استان‌های تهران و اردبیل می‌فرستند تا با قیمت‌های پایین‌تری کار انجام شود.

 

وی در ادامه اظهار داشت: این درست است که همه حق کار کردن دارند؛ اما باید این مهم با توجه به یک مدیریت صحیح از سوی متولیان صنعت چاپ گیلان همراه باشد تا چاپخانه‌داران متضرر نشوند. این مراکز چاپ دیجیتال می‌توانند با ما همکاری داشته باشند و به‌جای آنکه با دادن قیمت‌های پایین باعث نابودی صنف شوند، با در نظر گرفتن یک قیمت درست و اصولی کارها را در خود استان و به کمک چاپخانه‌داران به انجام برسانند.

tehran exhibitio 2021

 

بیشتر بخوانید:

شفافیت در امور مالیاتی چاپخانه داران

قیمت گذاری در صنعت چاپ استان گیلان ضروری است

چاپ استان گیلان نیازمند تغییر

 

صنعت چاپ گیلان نیاز به تسهیلات دولتی دارد

مدیر چاپخانه زرنگار با گله از نبود حمایت‌های صحیح دولتی افزود: من چندی پیش درصدد بودم تا با وارد کردن یکسری دستگاه‌های جدید بر وسعت چاپخانه بیفزایم تا بتوانم افرادی بیشتری را نیز استخدام کنم اما از این کار صرفه نظر کردم. حرفه‌هایی مانند صنعت چاپ جزو رشته‌هایی هستند که می‌توانند با افزایش اشتغال به اقتصاد کشور کمک بسیار زیادی کنند؛ با این ‌وجود اما دولت‌مردان و بانکداران ما این موضوع را نادیده گرفته و همچنان هیچ تسهیلاتی برای خرید دستگاه و یا به‌روزرسانی چاپخانه‌ها در اختیار ما تولیدکنندگان قرار نمی‌دهند.

وی در  پایان بیان داشت: برای آنکه صنعت چاپ گیلان بتواند به حیات خود ادامه دهد باید علاوه بر تسهیلات ویژه متولیان امر از خروج کارها از استان جلوگیری به عمل ‌آورند؛ برای مثال باید قانونی مبنی بر ممنوع بودن انجام کارهای چاپی در بیرون از استان اجرایی شود و هر استانی کارهای بخش خودش را  تا آنجا که برایش مقدور است، در خود استان‌ها انجام دهد.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب