وبلاگ

ناوگان چاپ استان گیلان در رکود – چاپ و نشر آنلاین

فهرست مطالب

[ad_1]

ناوگان چاپ استان گیلان
hodis

یکی دیگر از معضلات ناوگان چاپ استان گیلان فرسوده ‌شدن ماشین‌های چاپ است. ناوگان چاپ این منطقه نیازمند به‌روزرسانی است و در این ‌بین تنها دولت است که می‌تواند با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه باری از دوش چاپخانه‌داران بردارد و برای نوسازی دستگاه‌های چاپ وام‌های بلندمدت و کم‌بهره در نظر بگیرد.

امید شادمان مدیر مجموعه چاپ و بسته‌بندی جهانگیر است. وی درباره وضعیت این روزهای صنعت چاپ استان گیلان به مجله چاپ و نشرآنلاین گفت: صنعت چاپ در حال حاضر در این استان وضعیت رو به افولی دارد. اکثر کارخانه‌های تولیدی در حالت نیمه تعطیل به سر می‌برند و از همین رو میزان سفارش‌ها برای چاپخانه‌ها کاهش پیداکرده است.

 

مشکلات ناوگان چاپ استان گیلان

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات ناوگان چاپ استان گیلان را گرانی کاغذ عنوان کرد و افزود: بیماری کرونا و تعطیلی‌هایی که به دلیل آن به وجود آمد اقتصاد کل کشور را تحت تأثیر خود قرار داد. شهرستان لاهیجان نیز به‌تازگی از وضعیت قرمز بیرون آمده است؛ به طور کلی صنعت چاپ در استان ما در رکود به سر می‌برد و حالا بیماری کرونا نیز این رکود را تشدید کرده است.

 

tehran exhibitio 2021

بیشتر بخوانید:

همکاری شرکت افست با اتحادیه چاپخانه داران

فضای مجازی رقیبی برای صنعت چاپ

 

مدیر چاپخانه جهانگیر در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از معضلات صنعت چاپ استان گیلان فرسوده ‌شدن ماشین‌های چاپ است. ناوگان چاپ استان گیلان نیازمند به‌روزرسانی است و در این ‌بین تنها دولت است که می‌تواند با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه باری از دوش چاپخانه‌داران بردارد و برای نوسازی دستگاه‌های چاپ وام‌های بلندمدت و کم‌بهره در نظر بگیرد.

وی همچنین افزود: باید توجه داشت که در چنین برهه‌ای، کار تولیدی نیاز به حمایت‌های نهاد بزرگ‌تری به نام دولت دارد. در استان ما چاپخانه‌هایی وجود دارند که قدمت 70 الی 80 ساله دارند و کار چاپ را با سنگ و چوب آغاز کرده‌اند و در شرایط سخت و بحرانی در چرخه‌ی تولید اقتصاد کشور نقش ایفا کرده‌اند اما متأسفانه در حال حاضر یا نیمه تعطیل شده‌اند و یا رو به تعطیلی هستند. سیاست‌های غلط ارشاد و بی‌توجهی دولت‌مردان نقش مهمی در تعطیلی این چاپخانه‌ها ایفا می‌کند.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب