وبلاگ

مشکلات صنعت چاپ کرمانشاه و عدم حمایت مسئولان

فهرست مطالب

[ad_1]

مشکلات صنعت چاپ کرمانشاه
hodis

کرمانشاه جزو استان‌هایی است که رتبه‌ی بیکاری بالایی دارد و این حوزه در صورت حمایت می‌تواند درزمینه‌ی اشتغال‌زایی و کارآفرینی نقش بسیار مهمی را بر عهده بگیرد؛ اما به دلیل عدم آگاهی کارشناسان بخش‌های دولتی از مشکلات صنعت چاپ کرمانشاه حمایت‌های لازم انجام نمی‌شود درنتیجه شور و اشتیاق و خلاقیتی برای کارآفرینان برای ادامه کار باقی نمی‌ماند.

محمد شمس‌نژاد، مدرس رشته چاپ و مدیر چاپخانه شمس است.وی درباره مشکلات صنعت چاپ کرمانشاه به خبرنگار چاپ و نشر آنلاین گفت: صنعت چاپ در استان کرمانشاه در حال حاضر رو به انفعال است؛ به‌گونه‌ای که انگیزه و شوق فعالیت در بین همکاران ما روزبه‌روز در حال ضعیف‌تر شدن است؛ اما این استان از پتانسیل‌هایی خوبی برای رشد برخوردار است که اگر موردتوجه و حمایت قرار گیرد می‌تواند دوباره به فعالیت و پویایی بازگردد؛ منطقه کرمانشاه به لحاظ لجستیک از وضعیت مطلوبی برخوردار است، ما به دلیل مرز مشترک با کشور عراق می‌توانیم روابط خوب تجاری در این حوزه با کشور همسایه خود داشته باشیم.مشکلات صنعت چاپ کرمانشاه

شمس‌نژاد یکی از مهم‌ترین مشکلات صنعت چاپ کرمانشاه را عدم‌حمایت‌های دولتی و به‌خصوص وزارت ارشاد به‌عنوان متولی این صنعت دانست و بیان داشت: جای حمایت از صنعت چاپ توسط وزارت ارشاد و در غالب کارشناس فنی خالی است. حمایت از چاپخانه‌های فعال و دارای مجوز و جلوگیری از فعالیت‌های زیرزمینی و غیرمجاز ازجمله حمایت‌های دولتی محسوب می‌شود که متأسفانه وزارت ارشاد به آن التفاتی ندارد؛ از سویی انسجام و همکاری لازم بین چاپخانه‌داران نیز در استان ما وجود ندارد؛ اما مهم‌ترین مسئله عدم درک ادارات مرتبط از صنعت است. بانک‌ها، وزارت دارایی، تأمین اجتماعی و ادارات بهداشتی به دلیل نداشتن یک کارشناس حاذق که نسبت به کار چاپ دانش کافی داشته باشد با اقدامات ناصحیح، غیراصولی و غیرعلمی از رشد این صنعت جلوگیری به عمل می‌آورند.

 

حل مشکلات صنعت چاپ کرمانشاه با فناوری های روز

مدیر چاپخانه شمس در ادامه تصریح کرد: زمانی که ادراک متقابل وجود نداشته باشد نمی‌توانیم انتظار انگیزه و خلاقیت از کارآفرینان داشته باشیم.

وی همچنین افزود: صنعت چاپ ازجمله صنایعی است که حیاتش به‌شدت با فناوری درآمیخته است؛ به این معنا که ارتباط با دنیای روز برای چاپخانه‌داران و فعالان صنعت چاپ امری الزامی است. تولید دستگاه، انتقال فناوری، حمایت‌های فنی و دسترسی به مواد اولیه باکیفیت ازجمله مواردی هستند که صنعت چاپ نه‌تنها در استان کرمانشاه بلکه در کل ایران به آن‌ها نیاز است، دسترسی به موارد بیان‌شده نیازمند ارتباط با جهان است و این نیز در ید قدرت دولت‌مردان ما قرار دارد.مشکلات صنعت چاپ کرمانشاه با حمایت های دولتی می تواند حل شود.

شمس‌نژاد اظهار داشت: کرمانشاه جزو استان‌هایی است که رتبه‌ی بیکاری بالایی دارد و این حوزه در صورت حمایت می‌تواند درزمینه‌ی اشتغال‌زایی و کارآفرینی نقش بسیار مهمی را بر عهده بگیرد؛ اما به دلیل عدم آگاهی کارشناسان بخش‌های دولتی از مشکلات صنعت چاپ کرمانشاه حمایت‌های لازم انجام نمی‌شود درنتیجه شور و اشتیاق و خلاقیتی برای کارآفرینان برای ادامه کار باقی نمی‌ماند.

وی در ادامه بیان داشت: واحدهای قدیمی بسیاری در استان کرمانشاه به کار مشغول هستند که اگر واحدهای خود را به‌روزرسانی نکنند و در رسته‌های تجاری رشته چاپ وارد نشوند، دیر یا زود مجبور به تعطیلی خواهند شد؛ اما اگر همین واحدهای موجود مشکل‌یابی شوند و مورد حمایت‌های لازم قرار بگیرند می‌توانند خود را احیا کرده و مجموعه‌هایشان را از ورشکستگی نجات دهند. دولت باید به این مسئله توجه داشته باشد که با حمایت‌های لازمی که از مجموعه‌های دولتی به عمل می‌آورد از بیکاری تعداد زیادی از مردم در این استان جلوگیری خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

تعزیرات خواستار گزارش تخلفات صنعت چاپ شد

حمایت از کارآفرینان چاپ استان کرمانشاه

 

حل مشکلات صنعت چاپ کرمانشاه با گسترش ارتباطات

شمس‌نژاد در مورد سفارش‌های چاپی استان کرمانشاه گفت: در گذشته استان کرمانشاه با استان‌هایی همچون همدان، ایلام، سنندج و لرستان در ارتباط بود و سفارش‌هایی دریافت می‌کرد که در حال حاضر آن‌ها نیز به‌شدت محدود شده‌اند؛ یکی از دلایل این امر نزدیکی همدان به تهران است که ترجیح می‌دهند کارها را به تهران منتقل کنند. از طرف دیگر ما در سال‌های اخیر سفارش‌هایی از کشور عراق داشتیم اما به دلیل سخت‌گیری‌های دولتی برای دریافت مجوز و همچنین پایین بودن کیفیت کالاهای تولیدی ایران این سفارش‌ها نیز قطع‌ شده و کشور عراق نیز کشور ترکیه را جایگزین ایران کرده است.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب