وبلاگ

صنعت چاپ استان کرمانشاه نیازمند تغییر – چاپ و نشر آنلاین

فهرست مطالب

[ad_1]

صنعت چاپ استان کرمانشاه
hodis
صنعت چاپ در کل جهان به‌سرعت در حال تغییر است، فناوری‌های دیجیتال و فایل‌های نرم‌افزاری در کل جهان بر صنعت چاپ تأثیر گذارده‌اند؛ از همین رو باید همگام با تغییرات حرکت کرده، فرهنگ‌سازی و سرمایه‌گذاری‌های لازم در این بخش را مدنظر قرار دهیم. صنعت چاپ استان کرمانشاه نیز نیازمند تغییر است.

 مهدی علیزاده برمی، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع چاپ و بسته‌بندی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار چاپ و نشر درباره وضعیت چاپ استان گفت: صنعت چاپ حال حاضر استان کرمانشاه را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد، بخش نشر و بسته‌بندی. استان کرمانشاه این روزها در حوزه نشر دچار مشکلات فراوانی شده است. کمبود کاغذ و همچنین گسترش استفاده از فضای مجازی باعث شده تا استفاده از کتاب و نشریات کاغذی به طرز محسوسی پایین بیاید و این موضوع نیز به‌طور مستقیم بر کار چاپخانه‌دارانی که در این بخش به فعالیت مشغول هستند تأثیرگذار است؛ اما راه نجات برای صنعت چاپ استان کرمانشاه وجود دارد و آن نیز سرمایه‌گذاری و کار در حوزه بسته‌بندی است. بخش بسته‌بندی این توانایی را دارد که بتواند به ماندگاری صنعت چاپ استان یاری رساند.

صنعت چاپ استان کرمانشاه

وی همچنین افزود: در حال حاضر 40 چاپخانه در سطح استان وجود دارند که با مشکلاتی از قبیل کمبود تیراژهای چاپی، عدم‌ حمایت کافی ارگان‌های دولتی و کمبود نیروی متخصص روبرو هستند. بخش بسته‌بندی نیز با مشکلات زیادی دست به گریبان است. معیشت مردمان استان کرمانشاه بر پایه تجارت، کشاورزی و دامپروری است. حوزه بسته‌بندی وابسته به تولید است و کارخانه‌هایی که تولیدات بالایی داشته باشند نیازمند بسته‌بندی هستند؛ اما اقتصاد استان کرمانشاه بیشتر بر تجارت و دامپروری استوار است، درنتیجه سفارش‌های چاپی برای بسته‌بندی، نسبت به سایر استان‌های صنعتی در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند. سفارش‌ها برای بخش بسته‌بندی اندک است.

علیزاده درباره وضعیت سفارش‌های چاپی استان کرمانشاه بیان داشت: استان کرمانشاه در بخش بسته‌بندی کارتن و مقوا در خود استان تا حدودی سفارش دارد؛ یک چاپخانه مدرن نیز در بخش بسته‌بندی‌های منعطف داریم؛ اما متأسفانه اکثر کارهای چاپ از استان خارج می‌شوند تا در شهرهای مجاور انجام بپذیرند. در بخش نشریات نیز تیراژها بسیار پایین آمده و همین امر باعث رکود بازار این صنعت در استان شده است.

وی همچنین در ادامه افزود: برای ارتقا صنعت چاپ استان کرمانشاه باید به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود دقت کرد؛ استان کرمانشاه صنایع‌دستی و سوغاتی‌های ویژه‌ای دارد و تمامی این موارد نیز نیازمند بسته‌بندی‌های شکیل، مناسب و زیبا هستند؛ از همین رو می‌توان در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

 

بیشتر بخوانید:

ادغام تنها راه نجات صنعت چاپ کرمانشاه

جلوگیری از قطع مکرر برق در واحدهای چاپی

 

صنعت چاپ استان کرمانشاه نیازمند برنامه ریزی

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع چاپ و بسته‌بندی کرمانشاه اظهار کرد: ازجمله مواردی که برای درمان صنعت چاپ استان کرمانشاه باید مدنظر قرار گیرد می‌توان به حمایت ویژه ارگان‌های دولتی و کارخانه‌ها خصوصی در استان، ارتقاء سطح تکنولوژی ماشین‌آلات، واگذاری تمهیدات و شرایط لازم به چاپخانه‌ها، اجرای مدیریت دانش در میان چاپچی‌ها و نیروهای متخصص بومی، تناسب بین درآمد و مالیات تعیین‌شده برای چاپخانه‌ها، برگزاری اجلاس‌های مشترک بین چاپخانه‌داران جهت تعیین نرخ‌ها و رفع مشکلات موجود و ایجاد بازار رقابتی و توسعه بازار خدمات، اشاره کرد.

صنعت چاپ استان کرمانشاهعلیزاده همچنین تصریح کرد: صنعت چاپ در کل جهان به‌سرعت در حال تغییر است، فناوری‌های دیجیتال و فایل‌های نرم‌افزاری در کل جهان بر صنعت چاپ تأثیر گذارده‌اند؛ از همین رو باید همگام با تغییرات حرکت کرده، فرهنگ‌سازی و سرمایه‌گذاری‌های لازم در این بخش را مدنظر قرار دهیم.صنعت چاپ استان کرمانشاه نیز نیازمند تغییر است.

 وی در پایان درباره آینده صنعت چاپ استان کرمانشاه اظهار کرد: حال صنعت چاپ به تعبیر بسیاری از افراد متخصص این حوزه خوب نیست و جانی برای آن باقی نمانده است؛ اگر به‌موقع به آن رسیدگی نشود ضربه‌های مهلکی بر پیکره آن وارد خواهد شد؛ از همین رو باید اتحاد و برنامه‌ریزی‌های مناسب برای نجات این صنعت صورت بگیرد.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب