وبلاگ

شیوه های نوین چاپ جایگزین روش‌ های قدیمی

فهرست مطالب

[ad_1]

شیوه های نوین چاپ
hodis

مدیر چاپ ناصر شهرستان تبریز معتقد است؛ باید شیوه های نوین چاپ جایگزین روش‌ های قدیمی شود تا شغل‌ های جدید در این حوزه ایجاد شود.

ناصر توکلی، مدیر چاپ ناصر شهرستان تبریز است. وی فعالیت خود را در حوزه چاپ از سال 1357 آغاز کرد. چاپخانه ناصر با 43 سال سابقه کار در رسته‌ی تبلیغات از صنعت چاپ همچنان به فعالیت خود ادامه می‌ دهد. این چاپخانه‌ دار تبریزی درباره وضعیت صنعت چاپ شهر خود به خبرنگار چاپ و نشر آنلاین گفت: صنعت چاپ در سال‌ های اخیر دچار تحولات زیادی شده است.

توکلی افزود: این صنعت پویا است و هرچند سال یک‌ بار نیاز به نوسازی دارد؛ یعنی لازم است تا هم به لحاظ علمی دانشمان را در مورد آن بالا ببریم و هم به جهت سخت‌ افزاری ماشین‌ آلات جدیدی به مجموعه‌ هایمان اضافه کنیم؛ اما متأسفانه اکنون موانع بسیاری سر راه صنعت چاپ ایران قرار گرفته است.

وی در ادامه بیان داشت: با ورود کامپیوتر به صنعت چاپ این بخش به‌ شدت دگرگون شد، بسیاری از کارهای تبلیغاتی که به‌ واسطه‌ی کاغذ انجام می‌ شد در حال حاضر حذف‌ شده؛ فضای مجازی جای تبلیغات کاغذی را گرفته، اتوماسیون اداری نیاز به کاغذبازی و استفاده از این ماده را در بسیاری از کارها حذف کرده است؛ در نتیجه افرادی که در این بخش از صنعت چاپ به کار مشغول بودند مشتریان خود را از دست‌ داده‌اند و در حال حاضر در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برند،

شیوه های نوین چاپبه‌ روز شدن دستگاه‌ ها با شیوه های نوین چاپ

مدیر چاپ ناصر شهرستان تبریز درباره بهره مندی از شیوه های نوین چاپ اذعان کرد: این نکته را نیز بگویم که شیوه های نوین چاپ جایگزین روش‌ های قدیمی شده‌ اند و می‌ توانند شغل‌ های جدیدی در این حوزه ایجاد کنند؛ اما این مهم تنها با به‌ روز شدن دستگاه‌ ها و تسهیلات جدید ممکن خواهد شد.

توکلی اظهار داشت: در حال حاضر وارد کردن یک دستگاه چاپ جدید در حدود هشت میلیارد هزینه ‌برمی‌ دارد، یک چاپخانه‌ دار که باید حقوق، مالیات و سایر هزینه‌ های جاری را پرداخت کند نمی‌ تواند چنین هزینه‌ ای را برای وارد کردن یک دستگاه و به‌روزرسانی مجموعه خود کنار بگذارد؛ در نتیجه روز به‌ روز از دنیای فناوری عقب می‌ ماند.

بیشتر بخوانید: آینده صنعت چاپ شهرستان تبریز نیازمند حمایت

مدیر چاپ ناصر شهرستان تبریز درباره چگونگی وضعیت سفارش‌ های چاپی بیان داشت: بیشتر کارهای چاپی به تهران فرستاده می‌ شوند، هزینه تهیه مواد اولیه در تهران به‌ مراتب ارزان‌ تر تمام می‌ شود؛ به همین دلیل آن‌ ها می‌ توانند با قیمت‌ های مناسب‌ تر و کیفیت بهتر کارها را انجام دهند. به همین دلیل است که بخش اعظمی از سفارش‌ ها به پایتخت فرستاده می‌ شوند.

وی در پایان افزود: با توجه به مطالبی که بیان داشتم نمی‌ توان آینده‌ ای روشنی بدون بهره مندی از شیوه های نوین چاپ برای این حوزه پیش‌بینی کرد.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب