وبلاگ

شرکت نورتک با تیم ایرانی و فعالیت جهانی – چاپ و نشر آنلاین

فهرست مطالب

[ad_1]

شرکت نورتک
hodis

شرکت نورتک از شرکت های شناخته شده  بازار چاپ ایران است که به عنوان نماینده  انحصاری قدیمی ترین و بزرگ ترین تولیدکننده  ماشین های چاپ جهان، (KBA (Koenig & Bauer فعالیت می کند. در مطلب پیشین به بررسی اپلیکیشن سرویس دهی به مشتریان و اپلیکیشن مجزای تنظیم کارهای داخلی شرکت نورتک، پرداختیم؛ این بار به سراغ یکی دیگر از نقاط قوت این مجموعه، یعنی بخش فنی و سرویس دهی نورتک رفتیم و با مدیر فنی آن به گفت وگو نشستیم.

تعدد نصب های موفق داخلی و خارجی آن چیزی بود که برای ما تازگی و جذابیت داشت. نورتک با متخصصان فنی زبده، بیش از صدها نصب داخلی و فراتر از 20 نصب حرفه ای در خارج کشور، از بهترین ها در نوع خودش است.

اینجانب سعید رجبیان مدیرفنی شرکت نورتک هستم، تحصیلات خودم را در رشته مهندسی برق- الکترونیک به پایان رساندم و در سال 1380 به شرکت نورتک پیوستم. در سال های اول حضورم در شرکت نورتک تحت عنوان مهندس فنی مشغول به کار بودم و به نصب دستگاه و ارائه آموزش های لازم می پرداختم و از سال 1380 تاکنون به عنوان مدیر فنی بخش خدمات پس از فروش در شرکت نورتک مشغول به فعالیت هستم.

در این مقاله می خوانید

بخش سرویس شرکت نورتک، متخصص ترین در نوع خود

 بخش سرویس شرکت نورتک با تربیت کردن متخصصان ورزیده و ماهر در بخش های مکانیک، برق و اپراتوری ماشین آلات، علاوه بر نصب بیش از صد دستگاه پیش از چاپ و سی دستگاه چاپ در ایران، از طرف کوئنیگ اند بائر، مسئولیت نصب و راه اندازی دستگاه های خریداری شده در کشورهای شمالی و مرکزی آفریقا و کشورهای منطقه مانند ترکمنستان، عراق و جمهوری آذربایجان را برعهده دارد.

شرکت نورتکآموزش های حرفه ای

با ورود رسمی شرکت KBA به ایران، مهندسین شرکت نورتک تحت آموزش مستقیم کارخانه KBA قرار گرفتند. ما در ابتدا یک سری از دوره های آموزشی مکانیک، الکترونیک و اپراتوری را در آلمان و در کارخانه KBA دیدیم و بخشی از آن را در ایران گذراندیم.

بعد از آموزش های ابتدایی بنا بر این شد که کارشناسان ما در چند نصب، تیم سرویس KBA را همراهی کنند؛ پروسه ای که حدود دو سال زمان برد. نصب های اول با همراهی تیم KBA در ایران به انجام شد و بعد از آن آموزش تکمیلی و آزمون نهایی عملیات نصب برای تیم فنی ما با حضور دو ناظر آلمانی از کارخانه اصلی در خارج از کشور صورت پذیرفت.

این آزمون، نصب یک ماشین چاپ KBA در چاپخانه ای واقع در شهر شنزن چین بود که بدون هیچ مشکلی و به نحو احسن انجام شد و از آن پس (سال 1388) تیم فنی نورتک مجوز نصب دستگاه های KBA را کسب کرد.

شرکت نورتکنورتک بین المللی می شود

ما نصب های موفق زیادی را به انجام رساندیم که بازخورد مثبت آن از طرف مشتریان به کارخانه اصلی ارسال می شد. آنها از روی میزان تعمیرات پایین و همچنین نتیجه بازرسی های سالیانی که KBA از مشتریانش انجام می دهد، پی به حرفه ای بودن تیم فنی ما بردند و از این رو نصب های منطقه خاورمیانه را به ما سپردند.

اولین نصب برون مرزی ما در کشور ترکمنستان بود و بعد از آن نصب و سرویس دستگاه های چاپ در دیگر کشورهای منطقه، همچون آذربایجان و عراق (اربیل) بود. حرفه ای بودن ما در این نصب ها خیلی زود خود را نشان داد و باعث شد KBA نصب، آموزش و سرویس های بازار آفریقای شمالی و آفریقای میانه ی خود را نیز به نورتک بسپارد. به این طریق اولین نصب ما در قاره آفریقا در کشور نیجریه انجام شد.

شرکت KBA شش ماه قبل از شروع این نصب، اطلاعات مشتری و دستگاه را در اختیار ما قرار داد و نورتک را به عنوان مسئول نصب و آموزش به نمایندگی خود در نیجریه و مشتری معرفی کرد.

پس از آن طی بازدیدی که از چاپخانه مشتری داشتیم مشورت های لازم را در خصوص طراحی سایت، مشخص کردن زیر ساخت های لازم و همچنین ارائه نقشه چینش دستگاه ها (حتی مشخص سازی راه های ورود و خروج) را در اختیار آن ها قرار دادیم.

پس از آماده سازی سایت، تیم فنی شرکت نورتک اولین نصب دستگاه در قاره آفریقا را در شهر لاگوس با موفقیت و رضایتمندی کامل انجام داد و پس از آن سه دستگاه دیگر را نیز در نیجریه نصب کردیم.

طبق وظیفه ای که کارخانه برعهده  ما گذاشته بود در حین نصب کلیه آموزش های لازم را به متخصصین نمایندگی KBA در کشور نیجریه ارائه می دادیم تا آنجا که هم اکنون آنها توان نصب دستگاه های چاپ را بدون نیاز به حضور ما پیدا کرده اند.

از جمله نصب های دیگر ما در آفریقا، یک چاپخانه تونسی بود که از هر لحاظ موقعیت خاصی را پیش روی ما گذاشت. ارتفاع سقف این چاپخانه چیزی در حدود سه متر و 20 سانتی متر بود در حالی که ارتفاع دستگاه مورد نظر حدود دو متر و 70 سانتی متر می شد که فاصله باقیمانده تا سقف به شدت قدرت مانور ما را کاسته بود.

از طرفی مکان چاپخانه سایتی پیش ساخته بود که ما طراحی آن انجام نداده بودیم وحتی زیر ساخت استانداردی هم برای نصب ما وجود نداشت. ماشین چاپ فوق الذکر، یک دستگاه پیچیده به همراه RS بود؛ این مشخصات نشان می دهد که دستگاه دارای شش برج چاپ، یک برج کرونا (برج مخصوص گازگیری)، دو برج لاک و دو برج خشک کن (LTTL)، دارای سه خشک کن در قبل از دلیوری (ALV3)، یو وی و مجهز به سیستم رول تو شیت (RS) بود که در مجموع 11 برج داشت و از آخرین تکنولوژی های چاپ بهره میبرد.

معمولا دستگاه های Raised را با کمک جرثقیل نصب می کنند اما محدودیت های مکانی باعث شد ما این کار را با لیفتراک به انجام برسانیم که این کار از نصب های موفق ما شد و امتیاز مثبت دیگری برای تیم فنی نورتک ثبت شد.

نورتک تاکنون نصب های متعددی را درکشورهای نیجریه، کنیا، جیبوتی، تانزانیا، اتیوپی، سنگال، ترکمنستان، آذربایجان و عراق به انجام رسانده که در کنار کارهای داخلی ما کارنامه ایی موفقیت آمیز و سابقه  درخشان را تشکیل می دهند.

شرکت نورتکیک رکورد

یکی از نصب های ویژه ما اخیراً در عراق رخ داد که مربوط به یک شرکت رسانهای دولتی به نام IMN (Iraqi Media Network) بود. این شرکت شش دستگاه چاپ از KBA خریداری کرده بود که دو عدد آن دستگاه های رول وب (برای چاپ روزنامه) و چهار دستگاه (دو دستگاه دو ورقی و دو دستگاه چهار و نیم ورقی) آن مختص کارهای ورقی بود که نصب آنها به نورتک سپرده شد. در سال گذشته به عراق رفتیم و طراحی سایت آنجا را انجام دادیم، در آن زمان دستگاه های وب توسط تیم فنی آلمانی در حال نصب و راه اندازی بود.

در ابتدای سال جاری بود که مشتری آمادگی خود را برای انجام نصب اعلام کرد و KBA بر اساس حساسیت کار از ما درخواست کرد تا دو تیم فنی نصب را به عراق اعزام کنیم؛ یک تیم باید دستگاه های دو ورقی و تیم دیگر دستگاه چهارونیم ورقی را نصب و راهاندازی میکرد و براساس مقتضیات، این کار باید همزمان و پیوسته به انجام می رسید.

ما قبل از این همواره با نصب یک دستگاه روبرو بودیم و این اولین بار بود که نصب چهار دستگاه همزمان به ما سپرده میشد و خوشبختانه نورتک از این آزمون هم سربلند بیرون آمد و توانست در مدت زمان دو ماه چهار دستگاه را نصب کرده و به بهرهبرداری برساند و از این بابت یک رکورد از خود به جای بگذارد.

شرکت نورتکآموزش اپراتورها

مشتریان خارجی ما هنوز با نورتک در تماس هستند و بسیاری از سرویس های خودشان را از طریق ما به انجام می رسانند. یکی از نقاط قوت تیم فنی ما برگزاری آموزش های دقیق اپراتورهای مجموعه طرف قرارداد است. آموزش های ما به گونه ای است که حتی نوآموزان و کسانی که تا به حال ماشینچی نبوده اند، وقتی تحت آموزش قرار می گیرند به راحتی توان بهره وری از دستگاه را می آموزند. ما دستگاهی را برای ارتش کنیا نصب کردیم و افرادی که برای بحث آموزش معرفی شدند از سربازانی بودند که آشنایی چندانی با چاپ نداشتند اما بعد از گذراندن دو مرحله آموزش توانستند از ابتدا تا انتهای پروسه چاپ را به انجام برسانند.

شرکت نورتکخودکفایی مشتری

ما در بحث آموزش طوری کار کردیم که مشتری بیشترین بهره وری از دستگاه و کمترین وابستگی را به نورتک داشته باشد. این برعکس تفکرات قدیمی است که شرکت ها بر اساس آن خواهان وابستگی دائمی مشتریان بودند. ما حتی از بذل فن و مهارت خود مشتریان دریغی نداریم، بسیاری از مجموعه های حرفه ای خودشان بخش فنی برق و مکانیک دارند و گاه از ما سوالاتی می کنند و پیرو آن به راحتی می توانند مشکلات روتین دستگاه ها را بدون نیاز به حضور مستقیم سرویس کار به انجام برسانند.

نمونه این روش را آسان پک قزوین، یکی از مشتریان خوب ما در پیش گرفته است؛ بارها شده تیم فنی آنها با ما تماس گرفته و مشکلات خود را به صورت تلفنی بیان کرده اند و تیم ما نیز با سخاوتمندی اطلاعات لازم را در اختیار آنها گذاشته اند و مشکل به راحتی حل شده است.

نظیر این سرویس نورتک را KBA نیز به ما می دهد. با تمام آموزش های فنی و تجربیات کاری گاه ما با مشکلات پیچیده ای برخورد می کنیم که نیاز به راهنمایی هایی داریم که در این صورت تیم فنی KBA به صورت 24 ساعته در خدمت ما و مشتریانمان است. در واقع ما رفتار KBA با نورتک را الگو قرار داده ایم و در مواجهه با مشتری، آن را تکرار می کنیم.

حتی گاه پیش آمده که آنها از راه دور به صورت اینترنتی به دستگاه متصل شده و به عیب یابی دستگاه می پردازند تا از این طریق نورتک جرات این را پیدا کند که تیم فنی خود را به عنوان بهترین های بازار داخلی معرفی کنند.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب