وبلاگ

رسته چاپ دیجیتال به جایگاه واقعی خود رسید – چاپ و نشر آنلاین

فهرست مطالب

[ad_1]

رسته چاپ دیجیتال
hodis

متولی گری رسته چاپ دیجیتال به دستور وزارت صمت و اتاق اصناف تهران به اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین واگذار شد.

مجتبی معراج محمدی، رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک، چاپ اسکرین و چاپ دیجیتال تهران در گفت و گویی با چاپ و نشر آنلاین درباره واگذاری متولی گری رسته چاپ دیجیتال به اتحادیه لیتوگرافان گفت: همان طور که می دانید رسته چاپ دیجیتال از سال ها پیش زیر نظر اتحادیه لیتوگرافان به فعالیت خود ادامه می داد؛ اما از این پس به دستور وزارت صمت تمامی کارهای مربوط به رسته چاپ دیجیتال زیر نظر این اتحادیه انجام خواهد گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: مدت ها قبل نیز کارهای بخش چاپ دیجیتال از جمله برگزاری آزمون‌ های وزارت فرهنگ و ارشاد برای این حوزه بر عهده اتحادیه ما بود اما اجازه صدور مجوز نداشتیم؛ تا پیش از این دستور، اتحادیه چاپخانه داران تهران و لیتوگرافان هر دو داعیه سرپرستی این رسته را داشتند اما از این به بعد صفر تا صد کارهای مربوط به این بخش از جمله صدور مجوزها نیز جزو وظایف اتحادیه لیتوگرافان محسوب می شود، باید این نکته را نیز بگویم که این رسته به جایگاه اصلی خود رسید و بنده از همین جا به تمام اعضای فعال این حوزه قول می دهم تا برای احقاق مطالباتشان از هیچ اقدامی فروگذاری نکنم.

معراج محمدی یکی از مهمترین مشکلات جامعه چاپ کشور را نبود یکپارچگی و اتحادیه دانست و افزود: افرادی که در جامعه صنعت چاپ فعال هستند آنطور که باید و شاید منافع ملی و جمعی را در نظر نمی گیرند؛ یعنی به نوعی منافع شخص را بر منافع جمعی ارجح می دانند و این موضوع لطمه بزرگی به این حوزه وارد کرده است؛ اگر ما آن اتحاد لازم را داشتیم جایگاه صنعت چاپ در کشورمان به مراتب بسیار بالاتر بود.

 

نظم و ترتیب بیشتر در رسته چاپ دیجیتال

رئیس اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک، چاپ اسکرین و چاپ دیجیتال تهران همچنین اظهار داشت: موفقیتی که در حال حاضر در خصوص مشخص شدن وضعیت رسته چاپ دیجیتال حاصل شده  مرهون تلاش های 20 ساله ی مدیران صنف لیتوگراف است. مدیرانی که با نامه نگاری ها و پیگیری های منظمشان پای کار ایستادند و تا به دست آمدن نتیجه از تلاش در این مورد دست برنداشتند.

وی بیان داشت: رسته چاپ دیجیتال از این پس به جایگاه اصلی خود بازگشته و همین موضوع باعث می شود تا نظم و ترتیب مناسبی در میان افراد فعال در این بخش برقرار شود؛ از تمام افرادی که در حوزه چاپ دیجیتال فعالیت دارند درخواست می‌ کنیم که برای صدور مجوز به اتحادیه لیتوگرافان مراجعه کنند.

معراج محمدی در پایان افزود: طبق آمارها بیش از 500 واحد صنفی در این حوزه به فعالیت مشغول هستند و بیشتر آن ها مجوز ندارند، این واحدها می توانند با مراجعه به اتحادیه و دریافت مجوز حقوق و مطالبات خود را پیگیری کنند.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب