وبلاگ

درخواست تشکل‌های چاپ کشور برای عدم افزایش مالیات – چاپ و..

فهرست مطالب

[ad_1]

عدم افزایش مالیات
hodis

تشکل‌های صنعت چاپ سراسر کشور با ارسال نامه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار معافیت مالیاتی واحدهای چاپی و وابسته و عدم افزایش مالیات در سال 1399 شدند.

به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا، غلامرضا شجاع با اشاره به افزایش مالیات چاپخانه‌داران در سال گذشته از سوی دولت گفت: بسیاری از چاپخانه‌داران طی یک سال و نیم گذشته شرایط سختی را سپری کردند و اگرچه بسیاری از آن‌ها همپای کادر درمان به خدمت‌رسانی به مردم مشغول بودند اما بخش عمده‌ای از فعالان این حوزه در رکود کاری به سر می‌بردند.

وی افزود: به دلیل شرایط کاری نامناسب همچنین بالا رفتن قیمت مواد اولیه صنعت چاپ در فاصله سال‌های 98 تا 99 بسیاری از چاپخانه‌ها با سود بسیار پایین کار کردند و اگرچه لوازم افزایش قیمت داشت اما اجرت کار زیاد نبود.

شجاع با بیان اینکه بخش عمده چاپخانه‌داران یعنی 95 درصد آن‌ها به سختی و با شیفت کاری محدود کار کردند، عنوان کرد: در این میان با وجود اینکه همکاران ما سود زیادی نداشتند و به سختی چراغ مجموعه خود را روشن نگه داشتند اما افزایش مالیات بین 4 تا 12 درصدی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.عدم افزایش مالیات یکی از راه هایی است که می تواند به واحد های تولیدی برای حفظ مجموعه هایشان کمک کند.

عدم افزایش مالیاتوی تاکید کرد: در این زمینه نمایندگان تشکل‌های صنعت چاپ در استان‌های مختلف برای حمایت از صنف به نمایندگان شهر خود نامه نوشته‌اند و خواستار عدم افزایش مالیات  برای چاپخانه‌داران شدند.

 

بیشتر بخوانید:

اتحادیه چاپخانه داران تهران در برخورد با مشکلات صنعت چاپ

همکاری شرکت افست با اتحادیه چاپخانه داران

 

ارسال نامه برای عدم افزایش مالیات

شجاع به ارسال نامه به وزیر اقتصاد و دارایی در خرداد ماه اشاره کرد و توضیح داد: رونوشت این نامه را نیز به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیسیون اقتصادی و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نوشتم و علاوه بر اینکه خواستار تعویق دریافت مالیات تا سه ماه شدم بر لزوم معافیت مالیاتی فعالان بخش‌های مختلف حوزه چاپ در این شرایط بحرانی تاکید کردم.

وی یادآور شد: در این نامه تاکید کردیم که واحدهای چاپی و وابسته برای سال 1399 را یا معاف از مالیات کند یا اینکه مالیات آن‌ها افزایش پیدا نکند.

عدم افزایش مالیاتوی همچنین به کاهش تعداد نیروی چاپخانه‌ها به دلیل شرایط اقتصادی اشاره کرد و گفت: خیلی از واحدها مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند یا به صورت نیمه وقت کار می‌کنند و انصاف نیست که در چنین شرایطی افزایش مالیات داشته باشند.

به گفته شجاع، مساله اینجا است که وقتی به دلیل شرایط اقتصادی سخت کارفرما مجبور به تعدیل نیرو می‌شود دولت در سال آینده حداقل باید 200 میلیون تومان سرمایه‌گذاری کند تا یک شغل ایجاد کند و در چنین شرایطی حمایت از کارفرمایان حوزه چاپ در اصل حمایت از بخش خصوصی است و عدم افزایش مالیات یکی از راهکارهای تولید داخلی است.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب