وبلاگ

توقف چاپ کالاهای تقلبی با کمک اتحادیه – چاپ و نشر آنلاین

فهرست مطالب

[ad_1]

چاپ کالاهای تقلبی
hodis

بازرسی از واحدهای چاپی توسط اتحادیه چاپخانه داران، این امکان را فراهم می‌آورد تا تولید محصولات بسته بندی برای چاپ کالاهای تقلبی متوقف و جریان ورود این اجناس به بازار سد شود.

به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از روابط عمومی اتحادیه چاپخانه داران تهران، بازرسی از واحدهای چاپی توسط اتحادیه چاپخانه داران، این امکان را فراهم می‌آورد تا تولید محصولات بسته بندی برای چاپ کالاهای تقلبی متوقف و جریان ورود این اجناس به بازار سد شود. این در حالی است که برخی از واحدهای چاپی که اتفاقاً ۹۹ درصد آنها فاقد پروانه فعالیت از اتحادیه چاپخانه‌داران هستند، مبادرت به تولید محصولاتی برای بسته بندی و چاپ کالاهای تقلبی به ویژه  کالاهای خوراکی و دارویی می کنند که مستقیما جان و سلامت مردم را به خطر انداخته و ناامنی روانی در جامعه ایجاد می کند.

چاپ کالاهای تقلبی

مصطفی حاجیلو رییس هیات مدیره چاپ نقش الماس، در گفت گویی با  بیان مطلب بالا بر ضرورت انجام بازرسی ها از واحدهای چاپی تاکید کرد و گفت: بی توجهی به انجام بازرسی، بی تردید فعالیت صنف چاپخانه داران را با چالش روبرو می کند چرا که برخی از فعالان برای کسب سودآوری بیشتر به انجام امور غیرقانونی و چاپ کالاهای تقلبی در این عرصه روی می آورند.

 

بازرسی های سرزده  و جلوگیری از چاپ کالاهای تقلبی

وی افزود: بازرسی های سرزده، می تواند از تداوم روند انجام امور غیرقانونی جلوگیری کند و در این بین لازم است  بازرسی از چاپخانه هایی که فعالیت آنها در ارتباط مستقیم با تامین و تولید بسته بندی برای مواد خوراکی و دارویی است به صورت جدی تر صورت گیرد. چاپ کالاهای تقلبی باید به صورت اصولی مورد تعقیب قانونی قرار گیرد.

حاجیلو ضمن مثبت ارزیابی کردن روند انتشار اخبار و اطلاعیه های منتشر شده در پی انجام بازرسی ها اظهار داشت: خوشبختانه با مرور اخبار و اطلاعیه هایی که از مبادی اطلاع رسانی اتحادیه منعکس می شود، می توان به بازخورد و نتایج مثبت حاصل از این مهم پی برد.

رییس هیات مدیره چاپ نقش الماس در ادامه به عملکرد مثبت اتحادیه چاپخانه داران از زمان حضور احمد ابوالحسنی به عنوان سکاندار این اتحادیه اشاره کرد و بیان داشت: با حضور آقای ابوالحسنی اتحادیه توانست مسیر اصلی خود را پیدا و در این مسیر نیز توفیق های قابل توجهی را کسب کند.

وی همچنین به رسالت اصلی اتحادیه چاپخانه داران اشاره کرد و گفت : اتحادیه باید مشکلات و معضلات صنف چاپ را شناسایی کند و ساز و کار مناسب را برای مرتفع کردن محدودیت هایی که در مسیر فعالیت فعالان این صنف وجود دارد را فراهم کند. این مهم مستلزم مدیریت توانمند است، البته لازم است، اعضای صنف در پیشبرد امور با اتحادیه و هیات مدیره مشارکت کنند و ایده های مورد نظر خود را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

همکاری شرکت افست با اتحادیه چاپخانه داران

فضای مجازی رقیبی برای صنعت چاپ

 

وی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری کارگروه های مختلف در اتحادیه با حضور فعالان صنعت چاپ نیز گفت: تشکیل کارگروه های مختلف در واقع  ایجاد اتاق فکر به همت اتحادیه چاپخانه داران است که می تواند با ریشه یابی و شناسایی مشکلات صنعت چاپ، امکان ارائه راهکارهای عملی و اصولی را با حضور فعالان صنف فراهم آورد.

 به گفته حاجیلو، بازدید از واحدهای صنفی، دیدار با فعالان و جویا شدن ایده و نظرات آنها، اثرات و نتایج قابل توجهی برای آسیب شناسی صنعت چاپ و یافتن راهکار مناسب جهت حل مشکلات را به همراه دارد که توجه و اهتمام ریاست اتحادیه به انجام این بازدیدها، بسیار تحسین برانگیز است.

حاجیلو  همچنین خواستار حمایت دولت از فعالیت های تولیدی در کشور شد و تاکید کرد: در بسیاری از کشورها، دولت ها از انجام فعالیت های تولیدی و کارآفرینی حمایت های ویژه ای می کنند و امکانات لازم را با آسان ترین شرایط در اختیار کارآفرینان می گذارند؛ ولی متاسفانه در ایران علاوه بر اینکه حمایتی از جانب دولت صورت نمی گیرد برخی از امور و فعالیت های شرکت های خصوصی نیز به نفع دولت مصادره می شود.

این فعال صنعتی تاکید کرد: با وجود ظرفیت و منابع فراوان موجود در کشور که بخش قابل توجهی از آن شامل نیروی انسانی تحصیلکرده و خلاق است، ایده های فراوانی در زمینه توسعه و گسترش فعالیت ها در صنعت چاپ وجود دارد، من معتقدم در این زمینه شرایط مطلوبی در مقایسه با سایر کشورها از قبیل آلمان و چین وجود دارد اما نکته مهم که متاسفانه مغفول مانده، حمایت دولت است.

رییس هیات مدیره چاپ نقش الماس خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد و دارایی، شهرداری، بیمه، ارگان های مسئول در ثبت سفارش و… به نحوی با ضوابط سخت، دست اندازهایی را در مسیر توسعه و گسترش تولید و کارآفرینی ایجاد می کنند.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب