وبلاگ

بیان مشکلات ناشران از زبان مدیرعامل شرکت نشر و پخش ترنجستان

فهرست مطالب

[ad_1]

مدیرعامل شرکت نشر و پخش ترنجستان
hodis

مدیرعامل شرکت نشر و پخش ترنجستان با ابراز تاسف از تورم بیش از 3 درصد بازار نشر گفت: اگر ناشر بخواهد برای کتاب کاغذ تهیه کند، پس از 8 ماه می‌ تواند به سرمایه اولیه دست یابد.

به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، مصطفی اکبری مدیرعامل شرکت نشر و پخش ترنجستان در برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» رادیو گفت‌وگو به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از نهادهای مهم در موضوعات فرهنگی است گفت: برخی اقدامات در وزارت ارشاد روتین است و وظایف هر بخش مشخص است.

وی از جایزه جلال، برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی و راه اندازی سایت ایبنا به عنوان اتفاقات ویژه دولت‌ های قبلی یاد کرد و افزود: بخشی از اینها به عملکرد وزارتخانه مربوط می‌ شود که حدود ۸۰ درصد آنها روتین است و مشکلات امروز مربوط به تورم در کشور است و برای دولت سیزدهم کار به مراتب سخت‌تر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نشر و پخش ترنجستان:

با تورم بیش از ۳ درصد بازار نشر اگر ناشر بخواهد برای کتاب کاغذ تهیه کند، پس از ۸ ماه می‌ تواند به سرمایه اولیه دست یابد

اکبری فروش مجازی کتاب را از جمله اقدامات ویژه اخیر دانست و خاطرنشان کرد: طرح‌ های فصلی یکی از اقدامات بسیار خوب بود.

مدیرعامل شرکت نشر و پخش ترنجستان ضمن ابراز خرسندی از مطالبه‌گری مردم نسبت به وزیران اظهار کرد: این مطالبه‌گری وزیران را مجاب می‌ کند تا کارها را با دقت انجام دهد.

اکبری با ابراز تاسف از تورم بیش از ۳ درصد بازار نشر تشریح کرد: اگر ناشر بخواهد برای کتاب کاغذ تهیه کند، پس از ۸ ماه می‌ تواند به سرمایه اولیه دست یابد و مصیبتی برای ناشران تبدیل شده و جلوی فعالیت آنها را در بازار کتاب گرفته است.

مدیرعامل شرکت نشر و پخش ترنجستان در پایان افزود: بیش از ۳۰ درصد هزینه تمام شده برای ناشران، ۳۵ تا ۴۵ درصد قیمت پشت جلد را به شرکت‌ های پخشی واگذار می‌کند و ۳۰ درصد آن هزینه تورم است که معضل ناشران محسوب می‌ شود و همچنین قاچاق کتاب از بزرگترین مشکلات آنهاست.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب