وبلاگ

بهبود صنعت چاپ گلستان ریشه‌ در اقتصاد کشور دارد

فهرست مطالب

[ad_1]

صنعت چاپ گلستان
hodis

مدیر مجتمع چاپ و بسته‌ بندی سپنتا معتقد است؛ فعالیت در صنعت چاپ به صورت زنجیره‌ ای به سایر مشاغل و صنایع وابسته است و بهبود صنعت چاپ گلستان ریشه‌ در اقتصاد کشور دارد و تا آن مشکلات به‌صورت اساسی حل نشوند وضعیت صنعت چاپ هم بهبود نمی‌یابد.

به گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ فرید کرامتی، مدیر مجتمع چاپ و بسته‌ بندی سپنتا در تشریح وضعیت صنعت چاپ گلستان گفت: به دلیل صنعتی نبودن استان گلستان وضعیت صنعت چاپ گلستان بسیار ضعیف است و از 35 کارخانه‌ی بزرگی که در این استان وجود دارند تنها پنج‌ کارخانه‌ همچنان فعال هستند که این موضوع بر صنعت چاپ هم تأثیر گذاشته و باعث می‌ شود ما در حوزه چاپ نتوانیم فعالیت لازم را داشته باشیم.

وی افزود: علت دیگری که در تضعیف صنعت چاپ استان گلستان نقش بسزایی دارد بحث مواد اولیه است که قیمت‌ های آن روزبه‌روز رو به افزایش بوده و با توجه به تورم، گرانی و کسادی بازار، قدرت نقدینگی را از چاپخانه‌ داران گرفته و راندمان کار آن‌ها را کاهش داده است.

کرامتی درباره وضعیت سفارشات چاپی استان گلستان گفت: ما کم ‌و بیش سفارش‌ هایی از خارج استان دریافت می‌ کنیم اما باید توجه داشت که کارخانه‌ های لبنیات تنها واحدهایی هستند که می‌ توانند در زمینه‌ی چاپ و بسته‌ بندی مشتری ما باشند و متاسفانه آن‌ها نیز اخیراً به دلیل مشکلاتی که برایشان ایجاد شده از تعداد و میزان سفارش‌ هایشان کاسته شده است.

بیشتر بخوانید: مهمترین نیاز صنعت چاپ استان گلستان حل مشکلات مالیاتی

پیش بینی از آینده صنعت چاپ گلستان

مدیر مجتمع چاپ و بسته‌بندی سپنتا بیان کرد: با توجه به زنجیره‌ ای بودن فعالیت صنعت چاپ به سایر مشاغل و کارخانه‌ ها نمی‌ توانم پیشنهادی را برای بهبود وضعیت این صنعت ارائه دهم چرا که ما یک مشکل ریشه‌ای در اقتصاد کشور داریم و تا آن‌ها به‌صورت اساسی حل نشوند وضعیت صنعت چاپ هم بهبود نمی‌یابد.

کرامتی درباره آینده صنعت چاپ گلستان نیز گفت: با توجه به وارداتی بودن عمده مواد اولیه مورد نیاز صنعت ما و گرانی آن‌ها توانایی خرید از چاپخانه‌ داران گرفته ‌شده است و با ادامه روند گرانی و کاهش توانایی چاپخانه‌ داران، متاسفانه نمی‌ توان به آینده این صنعت آنچنان امیدوار بود.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب