وبلاگ

اعلام سرانه مطالعه در استان قزوین – چاپ و نشر آنلاین

فهرست مطالب

[ad_1]

سرانه مطالعه در استان قزوین
hodis

محمد حسین اسماعیلی:بر اساس گزارش مصرف کالاهای فرهنگی که از سوی پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات اعلام شده، سرانه مطالعه در استان قزوین 4/1 ساعت در هفته و میانگین خرید کتاب 34/2 جلد کتاب در سال می باشد.

به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمد حسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این باره گفت: 163 عنوان کتاب با شمارگان 171هزار نسخه در سه ماه نخست امسال در استان قزوین چاپ و منتشر شده است.اسماعیلی ابراز داشت: موضوع کتاب‌های چاپ شده در این مدت، شامل موضوع های کودک و نوجوان، کلیات و عمومی، فلسفه، ادبیات، کمک آموزشی، دین، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، ریاضیات،تاریخ و جغرافیا، زبان، علوم عملی و هنر می باشد.
وی افزود: از این تعداد 40 عنوان از کتاب های منتشره ترجمه و 123 عنوان تألیف بوده، همچنین 67 عنوان چاپ اول و 96 عنوان تجدید چاپ بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

مجوز نشر کتاب ها را باید به صنف ناشران واگذار کرد

برنامه های دولتی برای ترویج کتاب خوانی

 

میانگین سرانه مطالعه در استان قزوین

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: بر اساس گزارش مصرف کالاهای فرهنگی که از سوی پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات اعلام شده، سرانه مطالعه در استان قزوین 4/1 ساعت در هفته و میانگین خرید کتاب 34/2 جلد کتاب در سال می باشد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: بیش از 118 باشگاه کتابخوانی در استان قزوین وجود دارد و 1500 نفر در این باشگاه‌ها عضویت دارند.
لازم به ذکر است در استان قزوین 60 ناشر مجوز فعالیت دارند که از این تعداد، 41 ناشر در شهرستان قزوین به فعالیت فرهنگی مشغولند.

header footer bg1
مطلب قبلینقاط قوت و ضعف سیستم های CTP

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب