وبلاگ

اختصاص بودجه مستقل برای صنعت چاپ از سوی ارشاد

فهرست مطالب

[ad_1]

بودجه مستقل برای صنعت چاپ
hodis

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران خواستار تخصیص بودجه مستقل برای صنعت چاپ کشور از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

تخصیص بودجه مستقل برای صنعت چاپ مطالبه ای از دولت سیزدهم

به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از روابط عمومی اتحادیه چاپخانه داران تهران؛ سعید حاجیلو، عضو هیئت‌مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با اشاره به مطالبات صنف چاپ از دولت سیزدهم، خواستار تخصیص یک ردیف بودجه مستقل برای صنعت چاپ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و گفت: اختصاص بودجه مستقل برای صنعت چاپ می تواند نگاه به چاپ را از مقوله ای صرفاً فرهنگی به فعالیتی صنعتی تغییر دهد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات حوزه چاپ، ناشی از نبود نگاه صنعتی به این فرا صنعت است، اظهار داشت: مادامی که به چاپ، نگاه صنعتی نشود این حوزه از امکانات و تسهیلات اعطایی ویژه واحدهای صنعتی بی بهره خواهد بود. از این رو ضروری ست نگاه به صنعت چاپ تغییر کند.

حاجیلو با بیان اینکه یکی از راهکارها برای تغییر نگاه به صنعت چاپ، هم‌ترازی پروانه تأسیس صنایع چاپی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صمت است، اظهار داشت: چنانچه پروانه بهره برداری چاپخانه های تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تراز با پروانه های بهره برداری وزارت صمت شود، به طور قطع بانک ها و سایر موسسات مالی همکاری مطلوبی را با واحدهای چاپی جهت اعطای تسهیلات ویژه صنعت ارائه خواهند داد.

بودجه مستقل برای صنعت چاپاستانی شدن اتحادیه چاپخانه داران تهران

وی استانی شدن اتحادیه چاپخانه داران تهران را یکی از مطالبات مهم صنف چاپ بیان کرد و اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از چاپخانه های اطراف تهران تحت نظر اتحادیه هایی هستند که ارتباطی با صنعت چاپ ندارند. این مسئله موجب می شود تا اتحادیه چاپخانه‌داران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ آمار و اطلاعاتی در خصوص تعداد و فعالیت چاپخانه ها مربوطه نداشته باشند.

پیشنهاد احداث شهرک صنعتی برای چاپخانه‌داران مطالبه دیگری بود که حاجیلو به آن پرداخت و گفت: واگذاری زمین در نزدیکی تهران با شرایط آسان می تواند در توسعه این صنعت موثر و راهگشا باشد. امید است این مهم در سایه تشکیل جلسات کاربردی فی مابین اتحادیه چاپخانه‌داران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شود.

مدیر چاپ نقش الماس به تاثیرات منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر فعالیت صنعت چاپ اشاره کرد و گفت: فعالیت بسیاری از چاپخانه های کشور به خصوص چاپخانه های متوسط و کوچک به دلیل محدودیت های ناشی از کرونا یا متوقف شده و یا با نیمی از ظرفیت صورت می گیرد. البته در این بین چاپخانه های بزرگ تر نیز با کاهش تقاضا روبرو شدند که انتظار می رود دولت جدید در این شرایط، تدابیر لازم را برای کاهش آسیب و جلوگیری از زیان مالی بیشتر چاپخانه ها لحاظ کند.

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران درباره آینده صنعت چاپ کشور بیان داشت: هم اکنون صنعت چاپ در همه جهان جزو لاینفک صنایع شده و تمامی کالاها اعم از غذایی، آرایشی، بهداشتی، دارویی و… برای فروش و عرضه در بازار نیازمند بسته بندی مناسب هستند. به طوری که می توان ادعا کرد محصولات بدون بسته بندی، هیچ هویتی ندارند. برهمین اساس امیدواریم دولت جدید نگاه ویژه ای به این فرا صنعت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: نشست هم اندیشی صنف چاپ و طرح مشکلات

بودجه مستقل برای صنعت چاپوی با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان صنعت چاپ کشور، افزود: متاسفانه ماشین آلات مورد استفاده این صنعت در کشور فرسوده شده اند و به عبارت دیگر صنعت چاپ کشور به قبرستانی از ماشین آلات دست دوم سایر کشورها تبدیل شده است. از این رو ضرورت دارد دولت با اعطای تسهیلات ویژه بانک ها زمینه نوسازی ماشین آلات این صنعت را در کشور ایجاد کند.

مدیر چاپ نقش الماس همچنین به حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم روز ملی صنعت چاپ اشاره کرد و گفت: این حضور را می توان به فال نیک گرفت. چرا که وی با اشراف کامل بر مشکلات و موانع حوزه چاپ، جهت مرتفع کردن آنها، قول های مساعدی داده است.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب