وبلاگ

رقابت کاغذ تحریر با کاغذ بسته بندی – چاپ و نشر آنلاین

فهرست مطالب

[ad_1]

ذکایی کاغذ تحریر
hodis

کارشناس چاپ و نشر گفت: کاغذ تحریر در اولویت تولید کارخانه‌ های داخلی نیست و این کارخانه ‌ها به دلایل مختلف به سمت تولید کاغذ‌های بسته بندی مخصوص صنایع غذایی رفته اند.

به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ جلال ذکایی، فعال و کارشناس چاپ و نشر گفت: کاغذ تحریر در اولویت تولید کارخانه‌ های داخلی نیست و این کارخانه ‌ها به دلایل مختلف به سمت تولید کاغذ‌های بسته بندی مخصوص صنایع غذایی رفته اند؛ نکته دیگر، ضعیف بودن اقتصاد نشر است که تمایل تولیدکنندگان را به سرمایه گذاری در این بخش کم می‌کند.

وی بیان کرد: دولت ‌ها در چنین شرایطی به حوزه نشر کمک می ‌کنند ولی متأسفانه کمک دولت در سالیان گذشته به سمت واردات بوده است.

کاغذ تحریر تولید داخل مناسب نیست

 ذکایی افزود: ما در بحث کاغذ کتاب و مطبوعات همچنان وابسته هستیم و دلیل آن هم این است که کاغذ‌های داخلی کیفیت مناسبی ندارند.

این فعال چاپ و نشر گفت: کاغذی که کارخانه چوب و کاغذ مازندران برای کتاب‌ های درسی تولید می‌ کند مناسب است، ولی بقیه کتاب‌ های بخش عمومی همچنان نیازمند کاغذ است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما مجموعه قوانین است. چنان که تعرفه واردات کاغذ خارجی فقط ۴ درصد است که این موضوع سال‌ ها اعتراض تولیدکنندگان را به دنبال داشته است، اما اگر تولیدکنندگان بخواهند مواد اولیه تولید کاغذ را وارد کنند باید ۱۴ درصد بپردازند.

بیشتر بخوانید: بی توجهی به کیفیت تولیدات چوب و کاغذ مازندران

ذکایی در انتها خاطرنشان کرد: تولید کاغذ داخلی نیاز به حمایت‌ های فرهنگی و گسترش فرهنگ مطالعه هم دارد که دولت‌ ها باید به این موضوع توجه کنند.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب