وبلاگ

فضای مجازی رقیبی برای صنعت چاپ – چاپ و نشر آنلاین

فهرست مطالب

[ad_1]

فضای مجازی
hodis

به وجود آمدن فضای مجازی نیز یکی دیگر از دلایلی است که انجام کارهای چاپی را محدود کرده است. قبل از همه‌گیری فضای مجازی بسیاری از کارهای تبلیغاتی توسط چاپخانه‌ها انجام می‌شد اما در حال حاضر فضای مجازی جای تبلیغات چاپی را گرفته است.

مصطفی مهرانی مدیر چاپ اندیشه نگار است. وی که در حوزه چاپ دیجیتال و فروش ملزومات چاپی در استان گیلان فعالیت می‌کند درباره وضعیت چاپ این استان به خبرنگار مجله چاپ و نشر آنلاین گفت: مراکزی که خدمات چاپی را عرضه می‌کنند نسبت به گذشته به‌روزتر شده‌اند و قادرند تا خدمات بهتری عرضه کنند؛ ازاین‌رو می‌توان گفت صنعت چاپ در استان گیلان رو به صعود است.

وی درباره مشکلاتی که صنعت چاپ استان گیلان با آن درگیر است بیان داشت: مسائلی که صنعت چاپ نه‌تنها در استان گیلان بلکه در کل کشور با آن روبرو است به اقتصاد کل کشور مربوط است و نمی‌توان این موضوع را تک علیتی در نظر گرفت.

مدیر چاپ اندیشه نگار اظهار داشت: تحریم اقتصادی از یک‌سو و بالا رفتن قیمت ارز از طرف دیگر دست‌به‌دست هم داده و فعالیت کل صنایع تولیدی را تحت تأثیر خود قرار داده است که صنعت چاپ را نیز شامل می‌شود. همان‌طور که می‌دانید صنایع تولیدی به‌نوعی با صنعت چاپ گره‌ خورده‌اند و زمانی که تولید به هر دلیلی متوقف شود بر میزان کار صنعت چاپ نیز به‌طور مستقیم اثر می‌گذارد.

 

tehran exhibitio 2021

 

بیشتر بخوانید:

سیاست های نادرست و وضعیت چاپ گیلان

حوزه چاپ استان گیلان نیازمند نوسازی

 

مهرانی در ادامه کم شدن سفارش‌های کاری را یکی دیگر از مشکلات صنعت چاپ استان گیلان عنوان کرد و افزود: سفارشات چاپ بنر و دیجیتال به میزان بسیار بالایی کاهش یافته است. بسیاری از دوستان بنده که در کار فروش زینک نیز بوده‌اند و روزانه صدها زینک می‌فروختند در حال حاضر با افت شدید فروش روبرو شده‌اند. افزایش قیمت شدید ملزومات چاپی به دلیل گرانی ارز یکی دیگر از مسائلی است که فعالان حوزه چاپ با آن درگیر هستند.

 

فضای مجازی جایگزین تبلیغات

وی در پایان اظهار داشت: به وجود آمدن فضای مجازی نیز یکی دیگر از دلایلی است که انجام کارهای چاپی را محدود کرده است. قبل از همه‌گیری فضای مجازی بسیاری از کارهای تبلیغاتی توسط چاپخانه‌ها انجام می‌شد اما در حال حاضر فضای مجازی جای تبلیغات چاپی را گرفته است. صنعت چاپ چه در استان گیلان و چه در سایر استان کشور نیازمند  ‌به‌روزرسانی و نوسازی است تا بتواند به حیات خود ادامه دهد، در غیر این صورت محکوم به نابودی خواهد بود.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب