وبلاگ

سیاست های نادرست و وضعیت چاپ گیلان – چاپ و نشر آنلاین

فهرست مطالب

[ad_1]

وضعیت چاپ گیلان
hodis

صنعت چاپ کشور ما نیازمند حمایت‌های دولتی است، وضعیت چاپ گیلان نیز به این حمایت ها نیاز دارد تا بتواند به حیات خود ادامه دهد؛ اما متأسفانه ما با سیاست‌های نادرستی در این حوزه مواجه هستیم که منجر به تعطیلی بسیاری از چاپخانه‌ها به‌خصوص در سال‌های اخیر شده است.

میکائیل برقی مدیر شرکت چاپ وحید در تالش استان گیلان است. وی درباره وضعیت چاپ گیلان به خبرنگار چاپ و نشرآنلاین گفت: وضعیت چاپ گیلان در حال حاضر رو به نزول است. هزینه‌ها در این صنعت روزبه‌روز در حال افزایش است، بدون آنکه اجرت کارها افزایش پیدا کند؛ از طرفی تقاضای کار نیز به دلایل مختلف کم شده است.

وی در ادامه درباره ی وضعیت چاپ گیلان بیان داشت: سیستم‌های جدید کاری در ادارات و اتوماسیون باعث شده تا بخش زیادی از کارهای چاپی در ادارات و دانشگاه‌ها حذف شوند؛ از طرفی آن میزان از کارهای باقی‌مانده نیز به دلیل آشنابازی و لابی‌گری به کسانی سپرده می‌شوند که از چاپ چیزی سر درنمی‌آورند که البته آن‌ها نیز دست‌آخر به ما مراجعه می‌کنند، کار را ما انجام می‌دهیم و در این ‌بین به دلیل این‌گونه مسائل مجبور به دریافت اجرت کمتر می‌شویم.

وضعیت چاپ گیلانبرقی ضمن گلایه از عملکرد وزارت ارشاد افزود: چاپخانه‌داران برای دریافت پروانه وزارت ارشاد مجبور هستند از هفت‌خوان رستم عبور کنند؛ با این‌ همه اما در حال حاضر هرکسی که یک مرکز کامپیوتری دارد می‌تواند کار چاپی انجام دهد. این موضوع باعث شده است تا سفارشات کاری چاپخانه‌داران کاهش چشمگیری داشته باشد.وضعیت چاپ گیلان از این مشکلات تاثیر گرفته است.

مدیر شرکت چاپ وحید در ادامه افزود: با توجه به سخت‌گیری‌هایی که در این حوزه برای دادن پروانه چاپ وجود دارد به همان میزان نیز باید برای این صنعت ارزش و شأن قائل شوند. صنعت چاپ محرم دولت است. بسیاری از اسناد محرمانه دولتی و دفترخانه‌ها توسط چاپخانه‌ها به انجام می‌رسد؛ از همین رو باید ارزش کار آنان پاس داشته شود.

tehran exhibitio 2021

بیشتر بخوانید:

اعتبار بخشی به اتحادیه با بازرسی از واحدهای چاپی و تداوم آن

مشکلات خرد و کلان تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی

 

وضعیت چاپ گیلان در گرو به روز رسانی

این فعال حوزه چاپ استان گیلان اظهار داشت: وزارت ارشاد و مجمع عمومی صنفی کارشان با یکدیگر هم‌خوانی لازم را ندارد. بنده پروانه فعالیت ارشاد را که دریافت می‌کنم و با آن به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه می‌کنم به‌عنوان مشتری سوبسیددار به‌حساب می‌آیم و برای هر کارگر به‌جای 30 درصد 10 درصد حق بیمه حساب می‌کنند؛ اما اگر بنده بخواهم پروانه مجمع صنفی داشته باشم معافیت 20 درصدی‌ام حذف خواهد شد؛ از طرفی مجبور هستیم پروانه مجمع را نیز داشته باشیم و اگرنه ممکن است چاپخانه را پلمب کنند درنتیجه بنده تنها عوارض را پرداخت کرده و پروانه نمی‌گیرم. این مسائل و این عدم هماهنگی برای ما رنج‌آور است. برای مثال اگر با پروانه چاپ به بانک مراجعه کنیم درصد بازپرداخت وام با پروانه ارشاد 5 الی 6 درصد متفاوت است.

وضعیت چاپ گیلانبرقی در ادامه افزود: صنعت چاپ یکی از صنایعی است که  هرچند سال یک‌بار نیاز به‌روزرسانی دارد. خرید یک دستگاه چاپ با توجه به قیمت ارز به سرمایه بالایی نیاز دارد؛ در همین رابطه نیز بسیاری از همکاران بنده سعی کردند تا دستگاه‌های جدیدی وارد کنند و چاپخانه‌های خود را به‌روز کنند؛ وام‌هایی از بانک گرفته و از آلمان دستگاه وارد کردند اما به دلیل نبودن کار و بالا بودن درصد بازپرداخت وام‌ها، نه‌تنها ماشین چاپ را بلکه زندگی‌شان را نیز از دست داده‌اند.

وی در پایان بیان داشت: صنعت چاپ کشور ما نیازمند حمایت‌های دولتی است، وضعیت چاپ گیلان نیز در نیازمند همین حمایت هاست تا بتواند به حیات خود ادامه دهد؛ اما متأسفانه ما با سیاست‌های نادرستی در این حوزه مواجه هستیم که منجر به تعطیلی بسیاری از چاپخانه‌ها به‌خصوص در سال‌های اخیر شده است.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب