وبلاگ

چاپخانه های خراسان رضوی و رقیبی مجازی – چاپ و نشر آنلاین

فهرست مطالب

[ad_1]

چاپخانه های خراسان رضوی
hodis

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی معتقد است؛ حجم اصلی تبلیغات نامزدها در این دوره انتخابات به عرصه فضای مجازی منتقل شده و تبلیغات نامزدها و پوسترهای انتخاباتی نتوانست بازار چاپخانه های خراسان رضوی را رونق بخشد.

به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایرنا؛ علی مغانی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی گفت: تبلیغات نامزدها و چاپ بنرها و پوسترهای انتخاباتی نسبت به دوره‌ های پیشین انتخابات ریاست جمهوری بسیار کاهش یافته به طوری که این دوره از انتخابات نیز نتوانست بازار چاپخانه های خراسان رضوی را رونق بخشد.

مغانی افزود: سفارش‌های گرفته شده برای چاپ تبلیغات انتخاباتی، امسال به کمتر یک سی‌ام دوره‌های پیشین انتخابات کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با این حال تقاضای نامزدهای انتخابات شورای شهر مشهد برای چاپ پوسترها و بنرهای تبلیغاتی بیشتر از تقاضای ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌ داران خراسان رضوی گفت: حجم اصلی تبلیغات نامزدها در این دوره انتخابات به عرصه فضای مجازی منتقل شده زیرا تبلیغات محیطی کاهش و فعالان انتخاباتی بسیار کمتر از دوره‌ های پیشین سراغ چاپخانه های خراسان رضوی آمده‌ اند.

tehran exhibitio 2021

وی همچنین به افزایش هزینه‌های چاپ اشاره و بیان کرد: قیمت کاغذ و اقلام چاپی طی یک سال اخیر روند صعودی داشته بطوری که از ۶ ماه پیش تاکنون قیمت هر بند ۵۰۰ گرمی کاغذ از ۲۰۰ هزار تومان به ۷۰۰ هزار تومان، قیمت هر کیلو گرم مرکب از ۸۰ هزار تومان به ۱۸۰ هزار تومان و نیز اجرت کار چاپ با توجه به افزایش نرخ دستمزد کارگران افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: برگزاری جلسه کمیته نظارت بر عملکرد چاپخانه ها و کانون های آگهی و تبلیغاتی

چاپخانه های خراسان رضویکم کار شدن چاپخانه های خراسان رضوی

مغانی افزود: در برابر افزایش قیمت تمام شده اقلام چاپی، سفارشات چاپ به دلایل متعدد از جمله رشد فناوری و کاهش توان اقتصادی مردم روند کاهشی داشته به طوری که چاپخانه های خراسان رضوی که پیشتر دستکم دو نوبت در روز کار می کردند اکنون در یک نوبت کار می کنند و بسیاری از آنها ناگزیر به تعدیل نیروی انسانی شده اند.

وی ادامه داد: قطع برق در چند هفته اخیر نیز مزید بر علت شده و ۸۰ واحد چاپ مستقر در شهرک صنعتی چاپ حوالی مشهد سه روز در هفته از ساعت هشت تا ۱۶ با قطع برق مواجه هستند و این واحدها ناگزیر در این ساعات تعطیل هستند.

۳۰۰ چاپخانه و ۸۰۴ ناشر در خراسان رضوی فعالیت دارند و این استان بعد از تهران و قم از نظر فعالیت حوزه نشر رتبه سوم را در ایران دارد.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب