وبلاگ

تبلیغات و تاثیر آن بر درآمدزایی

فهرست مطالب

تبلیغات و تاثرآن بر درآمدزایی

 

تبلیغات به معنی معرفی و آگهی محصولات و خدمات در رسانه ها به منظور ترغیب و تشویق مشتریان به خرید است.

یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار، تبلیغات است. موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمان ها و شرکت ها نیز در گرو فعالیت های تبلیغاتی آنها است.

بطور ساده تبلیغ، راهی برای رساندن پیام به مخاطبان مورد نظر تعریف شده است.

تبلیغات و تاثرآن بر درآمدزایی 
تبلیغات و تاثرآن بر درآمدزایی

اهمیّت تبلیغ

از نظر کارشناسان فروش و افراد باتجربه در امر تجارت بهترین راه برای معرفی کالا یا شغل در بازار رقابت و در نتیجه افزایش فروش، تبلیغات مؤثر و کاربردی است.

تبلیغ در امور تجاری به قدری مهم است که یکی از ثروتمندترین تاجران قرن حاضر یعنی بیل گیتس می گوید:«اگر تمام سرمایه ام را از من بگیرید و تنها ده دلار برایم باقی بماند،

حتما یک دلار از آن را برای سرمایة اولیّه اختصاص می دهم و نُه دلار باقی مانده را صرف تبلیغات خواهم کرد.»

 

تبلیغ چیست؟

شما برای معرفی سازمان یا گروه تجاری خود در راستای فروش کالا یا خدماتی که ارائه می دهید، نیاز به ابزاری دارید که این کار را به خوبی برای شما انجام دهد؛

این ابزار که انواع مختلفی دارد و در حقیقت از طریق ارتباطات کار بازاریابی را برای شما انجام می دهد تبیلغ یا تبلیغات نام دارد.

به عبارت دیگر برنامه ای منظّم و اصولی است برای اینکه مخاطب را مجاب کند تا از خدمات سازمان یا کالای تولیدی شرکت شما استفاده کند یا از فروشگاه شما خرید کند؛

برای این کار دو جنبه باید به خوبی بررسی شود:در درجة اول شناخت کامل از محصول یا خدمت ارائه شده و مزایای آن، در مرحلة دوم آشنایی با مشتریان و ویژگی های آنها.

تبلیغات می تواند در انواع مختلف انجام بگیرد مانند:چاپی، رسانة شنیداری، رسانة تصویری، اینترنت، پیامک و ایمیل، محیطی و…

 

تبلیغات حرفه ای چگونه کسب و کار را متحوّل می کند؟

 

تبلیغات و تاثرآن بر درآمدزایی 
تبلیغات و تاثرآن بر درآمدزایی

 

باید بدانید تبلیغات شما فقط وقتی کاملا اثربخش و مفید خواهد بود که به صورت حرفه ای و اصولی به کار گرفته شود.

برای این کار باید ابتدا روش تبلیغات حرفه ای را به خوبی یاد بگیریم تا بتوانیم با به کار گرفتن آن به کار خود رونق بدهیم.

در ادامه به شما نشان می دهیم که تبلیغات حرفه ای با انجام چه مراحلی کسب و کار شما را متحوّل خواهد کرد.

 

نقش تبلیغات در فروش و درامد زایی :

تبلیغات به کسب و کار شما کمک می کند تا با روشمند ترین و بهترین راه به مشتریان بیشتر برسیم.

تبلیغات می تواند با انواع مختلف و رسانه های مختلف انجام شود، با استفاده از استراتژی های بازاریابی مختلف برای جلب نظر مشتریان.

تبلیغات با برقراری ارتباط، پیام نام تجاری و صنفی شما را از طریق پلت فرم های مختلف مثل تلویزیون و رادیو،  سامانه اطلاعات مشاغل جاب اینفو که یک تبلیغ ارزان است ،

انواع رسانه های خرید، تابلوهای و بنرهای تبلیغاتی، مجلات ژورنال ها و رسانه های اجتماعی به مشتری می رساند.

تبلیغات در واقع، صدای واحد کمپانی شماست که شما آن را به خارج برای مشتریان می فرستید برای اینکه آنها موجودیت شما را بشناسند و بدانند که هستید و به عبارتی یعنی دیده شدن.

اگر تبلیغات نباشد ،شما و نام تجاری شما یا سرویس شما، قادر نخواهد بود توجه و نظر مشتریان پیشین را جلب کند.

اهداف از پیش مشخص شده از وجوب آگاهی در مورد نام تجاری و محصولات در میان مشتریان، شامل بهتر شدن در سهم بازار، افزایش مشتریان و درامد در حال رشد، است.

نوع روش و یا پلت فرم رسانه شما، نقش بزرگی در بهینه سازی و ایجاد پیغام های شما و کمک به شما برای رسیدن به اهداف کسب و کارتان ایفا خواهد کرد.

مزایا: به عنوان یک نمونه از نتیجه از تبلیغات، مشتریان از محصولات جدید یا اقل آن در مورد موجودیت آنها آگاه می شوند.

این  کمک تان می کند عرضه بیشتری روی محصولات جدید داشته باشید تا نظر یک بخش جدید از بازار را جلب نمایید.

این به کمپانی ها اطلاعات و دیتای کمی و کیفیتی می دهد که امکان دارد  برای گروه های آینده برای هدف قرار دادن مخاطبان استفاده شود.

عنصر تبلیغات یک حقیقت مهم و ضروری است و یک ابزار اثر بخش که مورد استفاده قرار می گیرد و توسط مشاغل ، چه بزرگ و چه کوچک برای ایجاد آگاهی و جلب نظر مشتریان برای خرید محصول و خدمات شما،

پس بدون تبلیغات مناسب، و موثر، کسب و کار شما ممکن است راکد بماند و تولید سود به دلیل کم دیده شدن در بازار، سخت باشد. اینجاست که رقبای شما گوی سبقت را از شما می ربایند.

اگر استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی و فروش ضعیف ساخت یافته شده باشد، ممکن است در هدف جذب مخاطبان واقعی موفق ظاهر نشوید.

داشتن یک پلان و روش موثر و طرح بازاریابی کامل می تواند به شما کمک کند مصرف کنندگان در بازار را شناسایی کرده و راه حل های مناسب برای شما و مشتریان شما عرضه می کند.

در حالی که استراتژی تبلیغاتی مهم است، بازاریابان و بیزینس من ها بایستی چند حوزه در برنامه های کاری خود را در نظر داشته باشند.

این ضروری و واجب است که کسب و کارها از ابزارهای رسانه ای درست استفاده می کنند تا مشتریان خود را هدف فعالیت و کسب خود قرار دهند،

اما این روزها که شبکه های اجتماعی ابزارهای موثری روی پلت فرم آنلاین هستند، استراتژی های تبلیغاتی نیاز به فرارفتن از رادیو و تلویزیون و چاپ دارد که نا گفته نماند بسیار هم گران قیمت هستند.

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب و اپلیکیشن اشاره دارد.

در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را نمایش دادن نامها وعلائم تجاری، شعارها و گفتمان ها و تصاویر تبلیغاتی در سایتها (پایگاههای) پربیننده اینترنت مثل سامانه اطلاعات مشاغل جاب اینفو،

به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید، بیان می کنند. شما نیز می توانید در وبسایت های پربازدید همچون جاب اینفو تبلیغات خود را قرار دهید، و برای بهتر دیده شدن کسب و کارتان اقدام کنید.

چرا که بر اساس آمارها، 44 میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد که هم اکنون شما یکی از همان ها هستید. و امروزه شاید بتوان گفت بدون اینترنت ، خیلی ها احساس می کنند چیزی را کم دارند.

در یک فرایند تهیه و اجرای تبلیغات اینترنتی، شرکتهای تبلیغاتی، ناشران اینترنتی، تبلیغ‌دهندگان (سازمانها و شرکتهای تولیدی و خدماتی) همه درگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب