[ad_1]
امروزه بیش از 4 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند. این میزان از سال 2005 تاکنون حدود 300% افزایش پیدا کرده است. نکته مهم این است که استفاده از اینترنت بسیار زیاد است و متوقف نمی شود.تبلیغات در فضای آنلاین امروزه از رایج ترین نوع تبلیغات است.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از نمناک، اینترنت نه تنها دسترسی مستقیم شما به بیش از نیمی از جمعیت جهان (بیش از نیمی از مخاطبان هدف شما) را فراهم می کند، بلکه کانال های مختلف زیادی را نیز برای تبلیغ پیش روی شما قرار می دهد.
امروزه بازاریابان از انعطاف پذیری بالایی برای دستیابی به مخاطبان هدف خود در چندین جبهه، به روش های مختلف، و برای بودجه های مختلف برخوردار هستند. همچنین ابزارهای مختلفی (که بسیاری از آن ها رایگان هستند) می توانند شما را در اجرایی کردن استراتژی تبلیغات کمک کنند.
در زیر چند روش رایج تبلیغات در فضای آنلاین را می آوریم:
تبلیغات در فضای آنلاین و موتورهای جستجو
گوگل، یاهو یا بینگ فرق نمی کند، همه موتورهای جستجو تبلیغات پرداختی خود را دارند. این تبلیغ به عنوان “پرداخت به ازای کلیک” یا PPC شناخته می شود و اینگونه است که موتور جستجو شما را در کلمه کلیدی ای که مدنظر دارید در نتایج جستجو در رتبه های بالا قرار می دهد و به ازای هر کلیک بر روی سایت شما، مبلغی را پرداخت می کنید.
در واقع موتورهای جستجو این توانایی را دارند که شما را بالاتر در نتایج جستجو بالاتر از نتایج ارگانیک قرار دهند. اینگونه دقیقا تیر را به سمت مخاطبان هدف کسب و کارتان نشانه رفته اید و مرتبط ترین افراد به موضوعات کسب و کار خود را به دست آورده اید.
نمونه هایی از تبلیغات ppc درگوگل که به گوگل ادز معروف است را در زیر می آوریم:
پلتفرم های رسانه های اجتماعی محتواها چقدر ارزشمند هستند، و به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهند که گزینه حمایت یا تقویت پست ها را انتخاب کنید. تبلیغات اجتماعی پیام شما را در مقابل مخاطبان هدف تان قرار می دهد و آن ها را تشویق می کند تا تعامل کنند، یا کلیک کنند و حتی خریدی انجام دهند. بیشتر و بیشتر، سایت های رسانه های اجتماعی فضای تبلیغ را بر محتوای ارگانیک در اولیت بالاتری قرار می دهند، خب زیرا درآمد بیشتری به همراه دارد.
اگر شما در حال ساخت یک کسب و کار یا یک برند هستید، در نظر داشته باشید حتما از برخی تبلیغات شبکه های اجتماعی استفاده کنید. با این کار نه تنها محصول یا خدمت خود را تبلیغ می کنید، بلکه صفحه خود را نیز در شبکه های اجتماعی رشد می دهید.
پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر هر کدام حالت تبلیغات خاص خود را دارند. بیایید در زیر چند نمونه را ببنید.
فیس بوک
تبلیغات در فیس بوک
اینستاگرام
تبلیغ در اینستاگرام
لینکدین
تبلیغات رسانه های اجتماعی
توییتر
تبلیغات در توییتر
تبلیغات محلی (Native) و محتوای اسپانسری
بیشتر بخوانید:
تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کننده
سه راه برای آغاز بازاریابی تلفنی
محتوای اسپانسری از سال 1922 شروع شد، زمانی که برندها به سمت حمایت های مالی برنامه های رادیویی رفتند. امروزه محتوای اسپانسری بیشتر به تبلیغات محلی و وبلاگ یا مطالبی که توسط کسب و کارها در سایت های خبری درج می شود اطلاق می گردد.
آیا تاکنون در سایت های خبری مقاله ای را خوانده اید که به شدت به یک محصول یا خدمت خاص اشاره کرده باشد؟ آن مطلب احتمال خیلی زیاد توسط یک کسب و کار حمایت مالی شده است.
محتوای اسپانسری روش بسیار خوبی برای ترویج برند شما در محتوایی که مخاطبان شما بسیار با آن آشنا هستند می باشد.
تبلیغات بنری و نمایشی
تبلیغات بنری و نمایشی، مدل توسعه یافته تبلیغات جستجو است و از مدل مشابه PPCها تبعیت می کند. اما به جای یک تبلیغ متنی، مخاطبان یک تبلیغات بصری و تصویری می بینند.
تبلیغات بنری معمولا به صورت افقی در بالای یک سایت نمایش داده می شود، در حالیکه تبلیغات نمایشی از نظر نمایش کوچکتر هستند و در اطراف سایت قرار دارند (مانند تصویر بالا)
اینکه شما از تبلیغات چاپی مانند بروشور یا تراکت استفاده می کنید یا در اتوبان و ایستگاه مترو بنر می زنید یا از تبلیغات آنلاین در رسانه های اجتماعی استفاده می کنید چند شیوه را برای ایجاد تبلیغات خوب باید انجام دهید که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.
بهترین شیوه های تبلیغات در فضای آنلاین
در مورد تبلیغات، روش های خوب، نکات و ترفندهای زیادی وجود دارد. این هنری است که در طول سال ها وجود داشته و با ظهور تبلیغات مدرن و رسانه های جدید، شیوه های بهتر همچنان آشکار می شوند.
در این بخش می خواهیم به پنج مفهوم معروف تبلیغاتی که می توانند تبلیغات شما را تاثیرگذارتر کند و مستقل از روش تبلیغاتی و کانال های آن است بپردازیم.
اگر از این شیوه ها به درستی استفاده کنید، این تکنیک های تبلیغاتی معجزه هایی را در تلیغ محصول و خدمات شما به وجود می آورد.
جذب احساسات: مطالعات نشان می دهد مردم برای تصمیم گیری در مورد برند، به جای اطلاعات و اعداد و ارقام، بیشتر به احساسات متکی هستند. پاسخ های عاطفی به تبلیغات بیش از محتوای واقعی تبلیغ اثرگذار است. اینکه شما سعی در برانگیختن خوشحالی، ناراحتی، ترس یا عصابنیت دارید؛ جذب احساسات مخاطب هدف شما کمک می کند پیام شما را حس کند و نه فقط آن را بخواند و ببیند.
ایجاد وابستگی های مثبت: هنگامی که مصرف کننده محصول شما را با احساس خوشحالی، موفقیت یا تحقق هدف خود مرتبط می کند، احتمالا توجه شان به محصول شما بیشتر می شود و تبلیغ شما را در خاطر می سپارند و حتی خرید انجام می دهند احتمالا قبلا به این نتیجه رسیده اید و فقط دقت کافی به آن نداشته اید. تا به حال شده محصولی را در دستان بازیگر یا شخص محبوب خود ببینید و هنوز هم در ذهن شما باقی مانده باشد؟ شاید اصلا تاکنون آن را خریده باشید. شرکت ها این احساسات ناخودآگاه را ایجاد می کنند به امید اینکه شما احساسات مثبت خود را با محصول یا خدمتی که تبلیغ می کند مرتبط کنید.
تمرکز بر منافع به جای ویژگی ها: منفعت و ویژگی دو چیز متفاوت هستند. ویژگی ها جزئیاتی از محصول یا خدمت شماست، اما منفعت توضیح می دهد که یک فرد چرا باید محصول را بخرد و پس از خرید زندگی اش چگونه بهتر می شود.
تبلیغات در فضای آنلاین باید روی منافعی که محصول شما به وجود می آورد فکر کنید و نه اینکه توضیح چیزی که به صورت فیزیکی فروش می کنید. به جای هدر دادن فضای تبلیغاتی گرانبهایی که در اختیار دارید، در مورد راه هایی که تاثیر مثبت بر مشتریان شما می گذارد صحبت کنید. اگر اینکار را درست انجام دهید، تبلیغات خلاقانه و پر از مزایا را ایجاد کرده اید.
روایت داستان: داستان پردازی تکنیکی است که باید در تمام تبلیغات خود آن را تزریق کنید. در واقع اگر تاکنون پیش نویس داستان کلی برندتان را تهیه نکرده اید در اولین فرصت به آن بپردازید. تحقیقات نشان می دهد داستان ها یک برند را باورپذیرتر نشان می دهند و این کار را برای تعامل بیشتر مخاطب و تاثیر بر مصرف کننده افزایش می دهد.
[ad_2]
Source link
وبلاگ