[ad_1]
محتوای ویدئویی یکی از مهمترین فرمت ها برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. امروزه برندها بیش از هر فرمت دیگری به محتوا توجه نشان می دهند. دلیل این امر استقبال بسیار بهتر کاربران از ویدئو در مقایسه با سایر محتوای بازاریابی است. کسب و کارهای مختلف با استفاده از ویدئو امکان تاثیرگذاری بسیار مناسب بر روی مخاطب هدف با توجه به احساسات مختلف را دارند. درست به همین خاطر روند استفاده از ویدئو در عرصه بازاریابی همچنان رو به رشد است.
مهمترین مشکل محتوای ویدئویی
بسیاری از برندها در زمینه تولید ویدئوی بازاریابی به طور مداوم از ترندهای به روز استفاده می کنند. شاید این امر در نگاه نخست ایده بسیار جذابی به نظر برسد، اما در عمل ایرادهای بسیار زیادی دارد. مهمترین مشکل در این میان کاهش شدید جذابیت چنین ویدئوهایی در طول فقط چند روز است. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت.
وقتی یک برند بر روی تولید ویدئوی بازاریابی سرمایه گذاری می کند، باید تمرکزش بر روی ماندگاری ویدئوهای موردنظر باشد. اینکه یک ویدئو در مدت زمانی اندک تمام تاثیرگذاری اش را از دست بدهد، به هیچ وجه برای برندها و بازاریاب ها خبر خوشی نیست. چنین اتفاقی هزینه مالی بسیار زیادی نیز روی دست برندها برای تولید دوباره ویدئو خواهد گذاشت.
بدون تردید اگر راهکاری درست و دقیق برای مشکل ماندگاری کوتاه مدت ویدئوها پیدا نشود، بسیاری از برندها با مشکلات عمده ای رو به رو خواهند شد. راهکار پیشنهادی ما در این مقاله تمرکز بر روی ویدئوهای همیشه سبز است. چنین ویدئوهایی برای مدت زمانی طولانی امکان جلب نظر کاربران را دارد. بنابراین شما در عمل هزینه بسیار کمتری برای تولید ویدئو پرداخت خواهید کرد و با تعداد ویدئوهای کمتر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را خواهید داشت.
وقتی صحبت از محتوای همیشه سبز می شود، اغلب بازاریاب ها آشنایی با آن ندارند. همانطور که از نام این مفهوم پیداست، ویدئوهای همیشه سبز به نوع خاصی از ویدئوی بازاریابی با قابلیت حفظ جذابیتش در طولانی مدت اشاره دارد. چنین ویدئوهای حتی در صورت گذشت مدت زمانی طولانی نیز برای کاربران تازگی و جذابیت دارند.
امروزه ویدئوهای همیشه سبز در فرم و ایده های مختلفی شکل گرفته و مورد پردازش قرار می گیرند. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از چنین تکنیکی است. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
چطور ویدئوهای همیشه سبز تهیه کنیم؟
کسب و کارها با استفاده از محتوای ویدئویی در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان هستند. در این میان ویدئوهای همیشه سبز نیاز برندها برای تولید مداوم ویدئو و صرف هزینه های بالا در این رابطه را کاهش می دهد. نکته مهم در این میان توجه به ویدئوهای همیشه سبز به عنوان یکی از فرمت های اساسی در بازاریابی است.
یکی از اشتباهات اساسی در میان بازاریاب ها تلقی این مدل ویدئو به مثابه یکی از شیوه های آماتور تولید محتواست. بر این اساس در بسیاری از مواقع بازاریاب ها زمان لازم برای تهیه یک ویدئوی استاندارد را در ویدئوهای همیشه سبز مدنظر قرار نمی دهند. به همین خاطر ما در این بخش ابتدا به بررسی شرایط لازم برای تهیه یک ویدئوی جذاب در قالب الگوی همیشه سبز خواهیم پرداخت. سپس به سراغ بحث درباره برخی از ایده های جذاب برای تولید ویدئوی همیشه سبز میرویم.
برنامه ریزی محتوایی
پیش از اینکه شما دست به کار تولید محتوا بزنید، باید یک برنامه دقیق داشته باشید. این امر برای تمام فرآیندهای تولید محتوا مشترک است. اگر شما بدون برنامه در تلاش برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید، هرگز موفقیتی در این حوزه کسب نخواهید کرد. بنابراین کسب و کار شما باید اول از همه به سراغ تعیین یک برنامه دقیق برود.
یک برنامه استاندارد در زمینه تولید محتوای ویدئویی باید شامل تعیین دقیق اهداف و همچنین پیام اصلی که قصد انتقال آن را دارید، باشد. این دو نکته تا حدود زیادی فعالیت شما را ساماندهی کرده و امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را به همراه خواهد داشت. اگر شما در مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با مشکلات بسیار زیادی رو به رو هستید، امکان توجه به سلیقه مخاطب هدف پیش از شروع فرآیند تولید محتوا را نیز دارید. این امر برای تاثیرگذاری ویژه بر روی مخاطب هدف کاربرد بالایی دارد.
آماده سازی داستان ویدئو
هر ویدئوی بازاریابی باید یک داستان مشخص داشته باشد. اگر شما ویدئوی تان را بدون داستان در اختیار کاربران قرار دهید، امکان تاثیرگذاری بر روی آنها را از دست می دهید. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. مشکل اصلی در این میان کاهش شدید جذابیت ویدئو برای کاربران خواهد بود.
امروزه برخی از برندها بری تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان داستان موردنظرشان را براساس نظرسنجی از آنها طراحی می کنند. این امر اهمیت بسیار زیادی دارد. با این حال باید نظرخواهی از مشتریان در مدت زمانی محدود صورت گرفته و سپس به سرعت فرآیند طراحی ویدئو شروع شود، در غیر این صورت شاید شما با تغییر سلیقه مخاطب تان رو به رو شوید.
داستان ویدئوی شما باید به خوبی هویت برندتان را نمایش دهد. ایراد اصلی برخی از برندها در این میان ناتوانی برای جای دادن برندشان در داستان اصلی است. چنین امری ویدئوی شما را فقط بدل به نوعی محتوای سرگرم کننده برای مخاطب هدف خواهد کرد.
اگر شما ویدئویی با گفت وگوهای بسیار زیاد طراحی می کنید، همیشه باید اصلاح داستان موردنظر برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب تان را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نکنید.
انتخاب تیمی حرفه ای برای تهیه ویدئو
استفاده از افراد حرفه ای برای تهیه ویدئو مهمترین بخش کار است. بسیاری از برندها در این میان برای کاهش هزینه های تهیه ویدئو از کیفیت کار کم می کنند. این امر شامل استفاده از نیروی غیرحرفه ای و تلاش برای ساماندهی کار با تعداد هرچه کمتر اعضای تیم است. چنین امری نتیجه ای به غیر از کیفیت پایین ویدئو برای شما به همراه نخواهد داشت. بنابراین در این بخش باید استفاده از تیمی حرفه ای و کامل را مدنظر قرار دهید.
شما امکان مدنظر قرار دادن یک تیم کوچک برای تهیه ویدئو را دارید. نکته مهم در این میان توجه به استفاده از یک فیلمبردار، شخصیت اصلی برای حضور در ویدئو و همچنین ویراستار حرفه ای است. این امر امکان تهیه یک ویدئوی جذاب و تاثیرگذار مناسب بر روی مخاطب هدف را دوچندان خواهد کرد.
اگر شما تجربه مناسبی در زمینه تهیه و ضبط ویدئوهای بازاریابی دارید، به جای استفاده از یک نیروی دیگر برای تنظیم نور صحنه می توانید خودتان دست به کار شوید. اینطوری صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های بازاریابی برندتان صورت خواهد گرفت.
امروزه بسیاری از برندها به جای استفاده از دوربین های به شدت حرفه ای از دوربین گوشی های هوشمند استفاده می کنند. شاید این امر در نگاه نخست عجیب به نظر برسد، اما از آنجایی که کیفیت دوربین های موبایل افزایش بسیار زیادی داشته است، امکان ضبط ویدئوهای حرفه ای نیز فراهم شده است.
آخرین گام برای تهیه یک فیلم با تیمی حرفه ای توجه به لوکیشن است. شما باید مکانی بسیار جذاب و زیبا را برای تهیه فیلم تان انتخاب کنید. اگر برنامه تان تهیه فیلم در فضای بسته است، باید چیدمان وسایل را به طور حرفه ای و مطابق با پیام اصلی ویدئو صورت دهید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کم خواهد شد.
ایده هایی برای تولید ویدئوهای همیشه سبز
بدون تردید هیچ ایده ای در زمینه تولید ویدئوهای همیشه سبز برای تمام برندها کاربرد ندارد. درست به همین خاطر ما در بخش کنونی به بررسی برخی از ایده های متفاوت برای برندهای گوناگون پرداخته ایم. شما با ارزیابی وضعیت برندتان و همچنین توانایی تیم بازاریابی شرکت امکان استفاده از یک یا چند مورد از ایده های مورد بحث در این مقاله را خواهید داشت.
بیشتر بخوانید: جدیدترین تحقیقات در اهمیت بازاریابی ویدئویی برندها
ویدئوهای توصیف محصولات با حضور مشتریان
هر برندی درباره اینکه محصولاتش چقدر خوب و عالی هستند، حرفه ای زیادی برای گفتن دارد. اغلب برندها در حوزه بازاریابی و تبلیغات فقط بر روی بیان ویژگی های محصولات شان به طور کوتاه تمرکز دارند. این امر به تنهایی تاثیر بسیار اندکی بر روی مشتریان دارد. یک ایده مناسب در این میان تلاش برای استفاده از ویدئوهای مربوط به مشتریان است. چنین ویدئوهایی شامل توضیح مشتریان از تجربه کارشان با محصولات شما و همچنین برتری های آنها در مقایسه با دیگر محصولات رقیب است.
امروزه مشتریان حرف شنوی بسیار بهتری از کاربران حقیقی در فضای آنلاین در مقایسه با برندها دارند. بنابراین شما برای تولید محتوای ویدئویی همیشه سبز باید اول از همه سراغ مشتریان بروید. شاید این امر در ابتدا مسیر زمانبری را پیش روی شما قرار دهد، اما به طور کامل ارزشش را دارد.
اگر برند شما دامنه وسیعی از مشتریان وفادار دارد، کارتان برای تهیه ویدئو با حضور آنها بسیار ساده خواهد بود. نکته مهم در این میان انتخاب تصادفی مشتریان برای حضور در ویدئوهای تان است. همچنین باید پیش از هر کاری رضایت آنها برای پخش اظهارنظرشان در قالب یک ویدئوی بازاریابی را جلب نمایید، در غیر این صورت با مشکلات کپی رایت مواجه خواهید شد.
نمایش مشتریان راضی از برند در قالب یک ویدئو و تلاش برای تعامل با آنها همیشه ایده جذابی محسوب می شود. چنین محتواهایی هرگز برای مشتریان قدیمی نشده و کیفیت شان را در طول زمان حفظ می کنند. با این حساب توجه شما به چنین محتوایی امر بسیار مهمی خواهد بود. شما با این کار امکان طراحی نخستین مورد از ویدئوهای همیشه سبز را پیدا می کنید.
بیان داستان برند
مردم در سراسر دنیا علاقه بالایی به داستان ها دارند. درست به همین خاطر همیشه رمان نویس ها طرفداران زیادی دارند. بدون تردید هر برندی دارای یک داستان منحصر به فرد است. این داستان شامل نحوه تاسیس شرکت و رشد آن در طول زمان است. اگر شما اندکی ذوق ادبی داشته باشید، به راحتی هرچه تمام تر امکان تبدیل داستان برندتان به ویدئویی همیشه سبز و جذاب را خواهید داشت. نکته جالب اینکه چنین ویدئوهای اغلب اوقات هزینه بسیار اندکی برای طراحی و تولید دارند. با این حساب شما هیچ مانعی در این مسیر پیش روی تان نخواهید داشت.
اگر شما در تلاش برای طراحی ویدئوهایی برای بیان داستان برندتان هستید، باید به برخی از نکات مهم توجه نشان دهید. مهمترین نکته در این میان طراحی ویدئو به طور نسبتا کوتاه است. شما نباید یک ویدئوی نیم ساعته در اختیار مخاطب هدف قرار دهید و در نهایت هم انتظار واکنش مثبت از سوی کاربران را داشته باشید. چنین امری شما را در مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با مشکلات اساسی رو به رو خواهد کرد. با این حساب شما باید زمان بندی درست در تهیه ویدئو را مدنظر قرار دهید.
نکته بعد اشاره تلویحی به محصولات مختلف برندتان است. این امر کسب و کار شما را در بستر تاریخی و روند رشدش به مشتریان نشان می دهد. همچنین اگر در ویدئوهای موردنظر به ارزش های اصلی برندتان هم توجه نشان دهید، مشتریان به احتمال زیاد عاشق برندتان خواهند شد. امروزه بسیاری از برندهای بزرگ نه با محصولات شگفت انگیز، بلکه ارزش های جذاب برندشان مشتریان را جلب می کنند.
ویدئوهای مربوط به داستان برند همیشه جذابیت شان را حفظ می کنند. به هر حال مگر چندبار داستان شکل گیری برند شما تکرار می شود؟ اگر شما وسواس زیادی نسبت به ویدئوهای برندتان دارید، در مورد ایده داستان سرگذشت برند امکان ارزیابی مداوم ویدئو و اعمال برخی از به روز رسانی های جزئی وجود دارد. اینطوری ویدئوی شما بدل به یک اثر هنری خواهد شد.
ویدئوی تبلیغاتی کوتاه
آیا شما تا به حال یک ویدئوی 30 ثانیه از برندی را دیده اید که به طور هیجان انگیزی شما را نسبت به محصولاتش ترغیب کند؟ امروزه یکی از راهکارهای جلب نظر مشتریان طراحی چنین ویدئوهای کوتاهی است. شما با چنین ویدئوهایی امکان جلب نظر فوری و در لحظه کاربران به ویدئوهای تان را دارید. بسیاری از برندها در این مسیر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان از چنین ایده ای استفاده می کنند.
نکته مهم درباره ویدئوهای کوتاه توجه به یکی از تفاوت های آشکار برندتان با دیگر رقباست. شما نیازی به برجسته ساختن محصولی مشخص در ویدئوی تان ندارید، بلکه باید با ویژگی منحصر به فردتان در مشتریان انگیزه کافی برای جست وجو درباره برند و محصولات تان ایجاد نمایید. این امر یکی از ایده های جذاب برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود.
بیشتر بخوانید: 10 ایده بازاریابی ویدئویی مدنظر مشتریان
محتوای آموزشی
محتوای آموزشی یکی از پرطرفدارترین نمونه ها برای تولید محتوای همیشه سبز است. بدون تردید همه ما در طول زندگی مدام به یادگیری نکات تازه نیاز داریم. حالا اگر در این میان یک برند محتوایی جذاب و آموزشی در اختیار کاربران قرار دهد، به خوبی امکان توسعه جایگاهش در بازار را پیدا خواهد کرد. این امر از سوی بسیاری از برندهای کوچک برای رقابت با برندهای بزرگ مدنظر قرار می گیرد. بنابراین اگر شما هم در تلاش برای رقابت موثر با برندهای بزرگ هستید، استفاده از چنین ایده ای کاربردی خواهد بود.
محتوای آموزشی برند شما باید ارتباط نزدیکی با ماهیت کارتان داشته باشد، در غیر این صورت شاید کاربران واکنش چندان مثبتی به آن نشان ندهند. یک ایده جذاب در این میان تولید محتوای آموزشی درباره نحوه کار با محصولات برندتان است. این امر همیشه برای مشتریان جذاب بوده و بازخوردهای مثبتی نیز به همراه دارد.
اگر شما پیش از تولید محتوای آموزشی اندکی مطالعه درباره نیازهای اساسی مشتریان صورت دهید، شانس تولید یک محتوای درجه یک را خواهید داشت. متاسفانه برخی از برندها بدون توجه به این نکته سراغ تولید محتوا می روند. درست به همین خاطر شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان را از دست می دهند. اگر شما در این میان به دنبال تعامل مناسب با مخاطب هدف تان هستید، باید به بهترین شکل ممکن سلیقه و نیاز آنها در زمینه تولید محتوای آموزشی را مدنظر قرار دهید.
ویدئوهای لایو ذخیره شده
استفاده از گزینه ویدئوهای لایو برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر رایجی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان از این گزینه استفاده می کنند. اگر شما ویدئوی لایو جذابی تهیه کرده اید، باید همیشه به فکر ضبط آن و بارگذاری اش به طور جداگانه باشید. نمونه موفق چنین کاری مربوط به ویدئوهای لایو درباره سوالات متداول مشتریان است. این امر نیاز مشتریان جدید برای طرح سوالات تکراری را به حداقل می رساند. بنابراین شما با چنین ویدئویی همیشه در نظر مشتریان جذاب و حرفه ای خواهید بود.
گاهی اوقات ایده های مربوط به ویدئوهای همیشه سبز چندان سخت و پیچیده نیست. نکته مهم در این میان توجه به راهکارهای خلاقانه برای کمک به مشتریان است. اگر شما ویدئوی لایو برندتان را ذخیره کرده و در شبکه های اجتماعی بارگذاری نمایید، به سادگی هرچه تمام تر یک محتوای همیشه سبز خواهید داشت. البته به شرط اینکه ویدئوی تان مثل سوالات پرتکرار مشتریان مربوط به نکات اساسی باشد، در غیر این صورت مثل سایر محتواها در مدت زمانی اندک جذابیتش را از دست خواهد داد.
منبع: فرصت امروز
[ad_2]
Source link
وبلاگ