[ad_1]
مدیریت مشتریان بدحساب یکی از مسائلی است که به راهکارهای موثری نیاز دارد. راههایی که علاوه بر کارا بودن مشتری را نیز همچنان برای مجموعه حفظ کند.
یه گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، فعالیت در عرصه کسب و کار همیشه برای کسب سود بیشتر صورت می گیرد. این امر انگیزه اصلی برای کار سخت تر و نوآوری های پشت سر هم کارآفرینان محسوب می شود. در این میان مسئله پرداخت هزینه خرید یا سفارشات از سوی مشتریان امر بسیار مهمی محسوب می شود. در برخی از کسب و کارها مشتریان در همان لحظه خرید هزینه محصول را پرداخت می کنند. با این حساب چنین برندهایی مشکل زیادی از نقطه نظر دریافت هزینه خرید از مشتریان شان ندارند. مسئله اصلی در این میان مربوط به کسب و کارهای خدماتی و برندهایی است که هزینه فروش محصولات را با تاخیر دریافت می کنند.
تعامل با مشتریان بدحساب همیشه برای برندها نوعی کابوس محسوب می شود. اینکه یک برند در تلاش برای توسعه کسب و کارش به طور مداوم با بدحسابی های مختلف رو به رو شود، انگیزه هر کارآفرینی را از بین می برد. با این حساب شما باید همیشه در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به منظور پرداخت به موقع هزینه استفاده از خدمات برندتان باشید.
برخی از کارآفرینان برای یادآوری پرداخت به موقع هزینه محصولات احساس ناخوشایندی دارند. شما باید در این میان بین تظاهر به رضایت از وضعیت تعامل تان با مشتریان و تلاش برای توسعه کسب و کارتان یکی را انتخاب کنید، در غیر این صورت هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان نخواهید داشت.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در زمینه مدیریت مشتریان بدحساب است. این امر به شما برای بهبود گردش مالی کسب و کار و کسب سودهای موردانتظارتان در زمان درست کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
برای مشتریان بدحساب شرایط خرید قبل مشخص کنید
مشتریان باید پیش از خرید محصولات یا خدمات برند شما به خوبی از شرایط پرداخت هزینه آگاهی داشته باشند. گاهی اوقات بدحسابی مشتریان در واقع نوعی واکنش طبیعی از سوی آنها محسوب می شود. هنگامی که مشتری اطلاعی از زمان بندی پرداخت هزینه محصولات نداشته باشد، شاید تا مدت زمانی طولانی در حالت سردرگمی به سر ببرد. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت.
اطلاع رسانی درست در دنیای کسب و کار امر بسیار مهمی محسوب می شود. متاسفانه برخی از کسب و کارها در طول سال های اخیر نسبت به این نکته توجه لازم را نشان نداده اند. بنابراین شما باید برای ساده سازی فرآیند تعامل با مشتریان تان از همان گام نخست نسبت به روشن ساختن شرایط پرداخت هزینه محصولات اقدام نمایید.
مشتریان همیشه پیش از خرید توان پرداختی شان را مدنظر قرار می دهند. با این حساب شما برای تعامل با مشتریان و ترغیب شان به سوی پرداخت هزینه خریدشان مشکل چندانی نخواهید داشت. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای جلب نظر مشتریان با استفاده از یک فرم خرید دقیق است. این امر تاثیر بسیار مناسبی بر روی آگاهی مشتریان از زمان مناسب برای پرداخت هزینه محصولات دارد. شما با چنین کاری بخش قابل ملاحظه ای مشکلات تان برای دریافت هزینه فروش محصولات تان به طور دقیق را حل خواهید کرد.
دریافت پیش پرداخت
دریافت پیش پرداخت یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای مقابله با بدحسابی مشتریان است. بسیاری از مشتریان وقتی پیش پرداختی برای یک محصول داده باشند، همیشه حواسشان به شما خواهد بود. چنین امری هرگونه فراموشی پرداخت هزینه استفاده از محصولات را از بین می برد. بنابراین شما درست در زمان مقرر امکان دریافت هزینه فروش محصولات تان را پیدا خواهید کرد. شاید این امر عجیب به نظر برسد، اما امروزه بسیاری از برندها چنین نکته مهمی را مدنظر قرار نمی دهند. درست به همین خاطر همیشه با مشتریان بر سر شیوه پرداخت هزینه خدمات شان کشمکش دارند.
وقتی یک برند از مشتریانش پیش پرداخت دریافت می کند، به طور معمول یک رسید دقیق به آنها تحویل خواهد داد. این رسید شامل درج مبلغ پرداخت شده و میزان باقیمانده هزینه خرید است. اگر شما در رسید موردنظر زمان پرداخت بقیه هزینه ها را نیز اطلاع رسانی نمایید، به سادگی هرچه تمام تر مشتریان خوش حسابی خواهید داشت.
اغلب اوقات پرداخت دیرهنگام هزینه خرید محصولات ناشی از اطلاع رسانی ضعیف برندهاست. بنابراین شما با تقویت وضعیت اطلاع رسانی و بخش روابط عمومی تان به خوبی امکان جبران این اشتباهات را دارید.
برخی از کسب و کارها برای پیشگیری از بروز مشکلات در زمینه پرداخت هزینه محصولات اقدام به کارهای جذاب تری نیز کرده اند. این امر شامل ارسال رسید دیجیتال به آدرس ایمیل مشتریان و همچنین تقاضا برای انتخاب زمان پرداخت هزینه نهایی محصول است. این امر به طور قابل ملاحظه ای احترام برند به مشتریان را نشان می دهد. در چنین شرایطی تمایل مشتریان برای خوش حساب بودن به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد.
صورت حساب ها را ساده و مختصر طراحی کنید
صورتحساب مشتریان باید آنقدر ساده باشد که آنها برای مطالعه و فهم آن به دردسر نیفتند. بسیاری از برندها صورت حساب های بسیار دقیق و حرفه ای به مشتریان شان می دهند. اگرچه این امر جذابیت های زیادی دارد و جلوه برند را به عنوان یک کسب و کار حرفه ای مدنظر قرار می دهد، اما اگر شما یک فاکتور ساده را در کنار این گزارش تفصیلی قرار ندهید، به احتمال زیاد توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را به طور کامل از دست خواهید داد.
برخی از کسب و کارها در زمینه ارائه صورت حساب های ساده عملکرد چندان جالبی ندارند. وقتی از فاکتورهای فروش ساده صحبت می کنیم، منظورمان خلاصه کردن تمام نکات در عین حفظ موارد اصلی است. بدون تردید مهمترین نکته برای شما درج زمان پرداخت هزینه کل خدمات برند است. اگر خدمات شما به طور ماهانه عرضه می شود، باید یک زمان دقیق برای پرداخت هزینه خدمات را مشخص سازید. چنین تکنیکی شما را از شر بی برنامگی در حوزه مدیریت مالی نجات خواهد داد. بنابراین دیگر خبری از بدحسابی مشتریان نخواهد بود.
اگر کسب و کار شما در زمینه مدیریت صورتحساب مشتریان عملکرد خوبی از خودش نشان دهد و مفاهیم ساده ای پیش روی مخاطبش قرار دهد، به سادگی هرچه تمام تر امکان جلب نظر مشتریان را پیدا خواهد کرد. این امر برای بسیاری از کسب و کارها به معنای رهایی از شر بدحسابی مداوم مشتریان خواهد بود. پس همیشه این نکته مهم را مدنظر قرار دهید.
استفاده از افراد درست
گاهی اوقات صورت حساب های خرید بسیار دیر برای مشتریان ارسال می شود. این امر به طور طبیعی بدحسابی مشتریان را به همراه خواهد داشت. مقصر اصلی در این میان کسب و کار شما خواهد بود. نکته جالب اینکه شاید در پی ارسال بدموقع رسید خرید حتی با شکایت مشتریان نیز رو به رو شوید. بنابراین اگر شما مایل به خوش حسابی مشتریان تان هستید، باید اول از همه خودتان هم عملکرد خوبی داشته باشید. این امر شامل ارسال به موقع رسیدهای خرید برای مشتریان است.
کسب و کارها برای آنکه فاکتور فروش را به موقع تحویل مشتریان دهند، باید بهترین افراد را در تیم شان داشته باشند. اگر شما یک کارمند فراموش کار و همچنین بی دقت دارید، اعطای وظیفه ارسال رسید خرید مشتریان به وی بدترین ایده دنیا خواهد بود. شما با چنین کاری سرنوشت برندتان را حسابی به باد خواهید داد.
راهکار موردنظر ما برای بهبود وضعیت برند در شرایط بدحسابی مشتریان استفاده از یک تیم حرفه ای برای ارسال به موقع رسید خرید برای مشتریان است. البته در این میان نیازی به استفاده از رسیدهای فیزیکی نیست، چراکه اغلب مردم به دریافت نسخه های دیجیتال با ایمیل عادت کرده اند. بنابراین تمام تلاش شما باید صرف ارسال به موقع ایمیل ها برای مشتریان باشد. این کار شما را به خوبی در میان برندهای مورد علاقه مشتریان قرار می دهد و از همه مهمتر اینکه بدحسابی مشتریان را نیز از بین خواهد برد.
طراحی بازه های زمانی کوتاه تر برای پرداخت اقساط
برخی از برندها خدمات شان را به طور اقساطی در دسترس مشتریان قرار می دهند. این امر نقش مهمی در جلب نظر مشتریان برای خرید ایفا می کند، اما از نقطه نظر مدیریت مالی همیشه امکان بدحسابی خریداران را به همراه خواهد داشت. با این حساب شما باید همیشه نسبت به طراحی بازه های زمانی دقیق برای پرداخت هزینه خرید از سوی مشتریان دقت نمایید.
توصیه ما در این بخش تلاش برای استفاده از زمان بندی های کوتاه به منظور دریافت اقساط مختلف است. این امر احتمال بدحسابی مشتریان را به حداقل خواهد رساند. برخی از برندها برای تعامل با مشتریان شان به طور مداوم درگیر چنین فرآیندی هستند. بنابراین اگر شما در این راستا تازه کار محسوب می شوید، بهترین ایده تلاش برای الگوبرداری از برندهای بزرگ است. چنین امری امکان استفاده از تجربه برندهای موفق بدون هرگونه دردسر اضافی را به همراه خواهد داشت.
هرچه مشتریان زمان کمتری برای پرداخت اقساط مختلف داشته باشند، بیشتر دغدغه آن را خواهند داشت. این امر امکان فراموش کردن اقساط برند شما را به صفر خواهد رساند. با این حساب شما هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان و مدیریت حساب ها به طور استاندارد نخواهید داشت.
توجه به چرخه پرداخت
اگر شما مشتریان بلندمدتی در کنار خودتان دارید، به احتمال زیاد بدحسابی های مقطعی آنها نکته بسیار مهمی نخواهد بود. یک مشتری وفادار آنقدر با ارزش است که حتی چنین اتفاقاتی هم چندان مهم نباشد. نکته مهم در این میان تلاش برای تعامل مناسب با مشتریان وفادار برند و ترغیب شان برای خوش حسابی تا جای ممکن است. متاسفانه برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان دردسرهای زیادی پیش رو دارند. این امر وقتی پای مشتریان وفادار به بحث باز می شود، ابعاد بسیار پیچیده ای پیدا می کند.
بدون تردید نحوه تعامل شما با مشتریان وفادارتان باید متفاوت از مشتریان عادی باشد. با این حال بحث مربوط به پرداخت به موقع هزینه محصولات هرگز شوخی بردار نیست. بنابراین شما باید به طور قابل ملاحظه ای آن را مدنظر داشته باشید، در غیر این صورت شاید مشتریان وفادارتان در عمل بدل به بدحساب ترین خریداران دنیا شوند.
یکی از تکنیک های مناسب برای پرهیز از بدحسابی مشتریان وفادار طراحی یک چرخه پرداخت است. این امر شامل جمع بندی تمام هزینه خرید مشتریان در بازه های زمانی ماهانه یا سالانه و سپس دریافت تمام هزینه ها به طور یکجاست. این امر امکان برنامه ریزی برای شما و مشتریان تان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. بنابراین دیگر خبری از مشکلات پی در پی در این حوزه نخواهد بود.
ارائه گزینه های پرداخت متنوع
یکی از مشکلات اصلی در زمینه پرداخت هزینه محصولات مربوط به فقدان تنوع کافی در میان گزینه هاست. وقتی شما فقط یک گزینه برای پرداخت هزینه خریدتان داشته باشید، هرگونه مشکلی در مسیر آن دردسرهای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. بنابراین کسب و کار شما باید به طور قابل ملاحظه ای تنوع بخشی به گزینه های پرداخت را مدنظر قرار دهد. این امر انگیزه مشتریان برای پرداخت به موقع را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. با این حساب دیگر خبری از دردسرهای حوزه پرداخت هزینه محصولات نخواهد بود.
راهکارهای مدیریت مشتریان بدحساب
مشتریان اغلب اوقات شکایت های شان از محدودیت شیوه های پرداخت را به طور واضح بیان نمی کنند. در عوض نوعی واکنش سریع از سوی آنها برای بی توجهی به برندهای دارای چنین شرایطی صورت می گیرد. بنابراین اگر شما گزینه های متنوعی برای پرداخت هزینه خرید ارائه نکنید، در مدت زمانی کوتاه تمام مشتریان تان را از دست خواهید داد. این امر نه تنها توسعه کسب و کارتان را به طور کامل متوقف خواهد کرد، بلکه شرایط بسیار وخیمی برای برندتان از نظر بقا در بازار ایجاد می کند.
ارائه تخفیف برای پرداخت پیش از موعد
برخی از کسب و کارها برای جلب نظر مخاطب هدف شان اقدام به تعیین بازه های زمانی طولانی برای پرداخت اقساط مختلف خرید یا حتی ارائه مهلتی برای امتحان محصولات می کنند. این امر شاید در نگاه نخست امر جذابی باشد، اما وقتی همراه با بدحسابی مشتریان گردد بدل به یک کابوس تمام عیار می شود.
اگر شما قصد ترغیب مشتریان برای پرداخت هرچه سریع تر اقساط خریدشان را دارید، باید به سادگی هرچه تمام تر نسبت به ارائه تخفیف برای پرداخت پیش از موعد اقساط اقدام نمایید. این امر شما را به بهترین شکل ممکن بدل به برند مورد علاقه مشتریان خواهد کرد.
امروزه همه مشتریان از پرداخت هزینه خریدشان همراه با تخفیف های گسترده استقبال می کنند. بنابراین شما با روانشناسی درست مشتریان امکان دور زدن هرگونه بدحسابی را خواهید داشت. این امر نه تنها مدیریت مالی کسب و کارتان را ساده تر خواهد کرد، بلکه میزان محبوبیت تان در میان مشتریان را هم به طور قابل ملاحظه ای تقویت می کند. با این حساب شما باید انگیزه بالایی برای ارائه تخفیف در این میان داشته باشید.
نظرخواهی از مشتریان برای اطلاع از بهترین زمان به منظور ارائه تخفیف های مختلف و همچنین نوع آن ایده جذابی خواهد بود. این امر انگیزه مشتریان برای خوش حسابی و همچنین پرداخت پیش از موعد هزینه خدمات را افزایش می دهد.
بیشتر بخوانید:
نمونه هایی از الگوهای مدیریت کسب و کار
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
استفاده از نرم افزارهای حرفه ای حسابداری
گاهی اوقات خود برندها هم نسبت به زمان پرداخت هزینه محصولات از سوی مشتریان بی اطلاع هستند. این امر اوج بی نظمی در مدیریت کسب و کار را نشان می دهد. با این حساب شما باید همیشه برای تاثیرگذاری مناسب بر روی روند حسابداری کسب و کارتان در کنار مدیریت مشتریان بدحساب اقدام نمایید. در غیر این صورت حتی با خوش حساب ترین مشتریان دنیا هم شما هیچ موفقیتی کسب نخواهید کرد.
امروزه استفاده از نرم افزارهای حسابداری برای هر کسب و کاری یک امر ضروری محسوب می شود. چنین نرم افزارهایی امکان مدیریت تمام حساب ها و درآمدهای برند در کمترین زمان ممکن را فراهم می کند. با این حساب دیگر شما هیچ مشکلی برای مدیریت مالی کسب و کارتان نخواهید داشت. همچنین همیشه از میزان هزینه باقی مانده ای که باید مشتریان بابت خریدشان دریافت کنند هم مطلع خواهید بود.
اگر کسب و کار شما هنوز هم به طور سنتی و بدون ابزارهای حسابداری به کارش ادامه می دهد، به احتمال زیاد مشکلات زیادی پیش روی شما برای مدیریت مشتریان بدحساب وجود خواهد داشت. وقتی شما خودتان نسبت به وضعیت مالی برندتان اطلاع نداشته باشید، چطور از مشتریان انتظار خوش حسابی خواهید داشت؟
یادآوری های دوستانه به مشتریان
آخرین توصیه ما در این مقاله استفاده از یادآوری های دوستانه برای دریافت به موقع هزینه محصولات یا خدمات برند است. این امر اگر به طور درست دنبال شود، تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. بنابراین شما با طراحی یک ایمیل ساده برای جلب نظر مخاطب هدف امکان تاثیرگذاری بر روی آنها را خواهید داشت. نکته مهم در این میان استفاده از عنصر شوخ طبعی است. این امر موجب دوستانه شدن پیام یادآوری تان می شود. به این ترتیب مشتریان احساس بدی نسبت به آن پیدا نخواهند کرد.
راهکارهای مدیریت مشتریان بدحساب همیشه سخت و دشوار نیست. شما گاهی اوقات با ساده ترین توصیه های ممکن هم امکان کسب سودهای قابل ملاحظه را دارید. بنابراین باید همیشه این نکته مهم را مدنظر قرار دهید و به دنبال راهکارهای ساده باشید. نکات مورد بحث در این مقاله برای شروع فرآیند مدیریت مشتریان بدحساب به شما کمک شایانی خواهد کرد.
[ad_2]
Source link
وبلاگ