وبلاگ

تکنیک های روانشناسی در تبلیغات

فهرست مطالب

تکنیک های روانشناسی در تبلیغات

تکنیک های روانشناسی در تبلیغات
تکنیک های روانشناسی در تبلیغات

 

تکنیک های روانشناسی در تبلیغات کدامند ؟ آیا می دانید از کدام یک از اصول روانشناسی بیشتر برای تبلیغات استفاده می شود.

شرکت های بزرگ عموما از روش های خاصی در تبلیغاتشان استفاده می کنند که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم و مقالات بیشتر درباره بهره وری تبلیغات و واحد بازاریابی و فروش در بخش آموزش های وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا موجود است.

 

تکنیک های روانشناسی در تبلیغات

استفاده از اصول روانشناسی به عنوان تکنیک های جذب مشتری

درصد بالایی از متخصصین بازاریابی، مدرک آکادمیک روانشناسی ندارند، اما در برخورد با مشتریان به صورت ناخودآگاه از تکنیک های این رشته استفاده می کنند.

البته این موضوع به معنای فریب دادن مخاطبان نیست بلکه بازاریاب های هوشمند و ماهر، از علم روانشناسی کاملا قانونی و اخلاقی برای جلب توجه مشتری بهره برداری خواهند کرد.

بر این اساس چهار روش اصلی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

 

۱- به کار گیری ایده های احساسی:

مطالعات مختلف نشان داده است که بازاریابی یک محصول از طریق مزایایی که برای مشتری به همراه دارد، بسیار بیشتر از معرفی اجزا و یا کیفیت مواد آن موفق عمل خواهد کرد.

در این راستا استراتژیک ترین کار، تاکید بر نقاط ضعف و کاستی ها است. زمانی که نقاط ضعف خود را برای مخاطبان شفاف سازی می کنید،

از ایده ای احساسی کمک گرفته اید که در نهایت منجر به ایجاد اعتماد در مشتری می شود.

 

۲- تجدید نظر در روش رقابت با سایر کسب و کارهای کوچک:

بدون آن که نیازی به یک رقابت طاقت فرسا با سایر کسب و کار های دیگر وجود داشته باشد، تنها می توانید بر نقاط تمایز محصولات و یا خدمات خود تمرکز کنید.

در گام بعدی به معرفی تاثیرات مهم و مفید محصول مورد نظر بر زندگی مشتری بپردازید.

 

۳- انتقال حس انحصار به مشتری:

برای آن که بتوانید در زمینه فروش محصولات کسب و کار خود به خوبی وارد عمل شوید، باید قادر به انتقال نوعی حس انحصار در مشتریان خود باشید.

منظور از انحصار در این مورد چیست؟ یکی از اصول روانشناسی تجاری برای جلب نظر مخاطب، منحصر به فرد جلوه دادن یک محصول و یا خدمت است.

زمانی که مشتری تصور کند محصول مورد نظر خود را تنها می تواند از طریق کسب و کار شما تامین کند، در القای حس انحصار موفق بوده اید.

 

۴- القای عدم قطعیت و تردید در مشتری:

چهارمین روش، القای نوعی حس ترس و تردید در مشتری است. تاکنون به تبلیغات حراج های مختلف توجه کرده اید؟

“تنها دو ساعت فرصت باقیست!”، “این فرصت طلایی را از دست ندهید!”، “چنین فرصتی دیگر تکرار نخواهد شد!”.

هدف اصلی این جملات همگی انتقال حس عدم قطعیت به مشتری خواهد بود.

این تکنیک روانشناسی کمک می کند تا مخاطب با سرعت بیشتری وارد عمل شده و محصول مورد نظر شما را خریداری کند.

 

هر کدام از این روش ها نشانگر ارتباط عمیق میان روانشناسی و بازاریابی است. تنها حقه ای که در این امر وجود دارد، یافتن مشتریان بالقوه ای است که در مورد کسب و کار شما متفاوت فکر می کنند.

از طرفی اکثر کسب و کارها و به ویژه انواع تازه تاسیس، ترجیح می دهند از تکنیک های بازاریابی مرسوم و آن هایی که به اصطلاح امتحان خود را پس داده اند استفاده کنند.

این در حالی است که دسته ای دیگر روش منحصر به فرد خود را توسعه می دهند. توصیه می شود در ابتدا با متدهای کار شده شروع کرده و به تدریج فوت و فن جادویی خود را وارد میدان رقابت کنید.

 

لازم به ذکر است که در تمامی روش های توسعه یافته و یا در حال توسعه، تمرکز بر پاسخ های عاطفی مشتریان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در واقع اگر مغز یک جنبه احساسی نیز علاوه بر منطق خود نداشت، ۹۹ درصد تکنیک های جذب مشتری راهی جز شکست پیش روی خود نداشتند.

در نتیجه به عنوان مدیری آگاه و خردمند، باید بیشترین بهره برداری را از تعامل راهبردی میان اصول روانشناسی و بازاریابی داشته باشید.

 

روشهای نوین بازاریابی ، فروش و تبلیغات در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا آموزش داده شده است.

شما می توانید از بخش دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زمینه های بازاریابی و فروش ، تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری و مدیریت شرکت نمایید.

همچنین می توانید در کلاس های حضوری و حرفه ای ما در زمینه های فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت نمایید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب