وبلاگ

فهرست مطالب

تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی یکی از انواع تبلیغات بیرون از خانه است که البته گاهی اوقات مترادف اصطلاح تبلیغات بیرون از خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تبلیغات محیطی قدیمی ترین روش تبلیغاتی باید دانست. تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجراکه در معرض دید بینندگان است گفته می شود.

تابلوهای تبلیغاتی، فضاهای تبلیغاتی بدنه اتوبوس ها، از انواع تبلیغات محیطی به شمار می آیند.

یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که آن با سایر رسانه های تبلیغاتی دیگر گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده معمولا ناگزیر اطراف خود را باید نگاه خود در این حالت معمولا این مواد نظر او را جلب می کند.

در تعریف محتوایی این رسانه میتوان گفت : رسانه تبلیغات محیطی در مورد یک وسیله را نسبت به ورود یک محصول جدید یا دید یک بیننده را نسبت به یک خدمات جدید باز می کند که ممکن است در یک منطقه به عرصه آمده است.

 

تعریف تبلیغات محیطی

بیلبوردها، پوسترهای بزرگ و استرابوردهایی که روی خیابان‌ها و اتوبان‌ها و در فضاهای عمومی کنار آنها به نمایش گذاشته می‌شوند، تبلیغات محیطی نامیده می‌شوند.

تعرفه تبلیغات محیطی معمولاً توسط شهرداری‌ها یا سازمان‌های زیرمجموعه آنها (مثلاً سازمان زیباسازی شهرداری تهران) تعیین می‌شود.

پیشینه تبلیغات محیطی در سنگ نوشته های ایران کهن و مصر باستان نشان می دهد که به صورت هرمی از آنها برای اطلاع رسانی عمومی ، هشدار ها و ترویج مذهب رایج یا پیشینه های که داشته اند مورد استفاده قرار گرفته است این از قدیمی ترین سنگ واره ها به شمار می آید.

بشر از زمان قدیم در پی اطلاع رسانی المان های خاص برای تاثیر گذاری در ذهن افراد استفاده می کرده است یکی از نمونه های بارز تبلیغات محیطی را بتوان در جنگ هایی که بین قبایل بوده برای نماد جنگ آوری ودلاوری نشان داد.

جایی که گروهی از افرادی پرچم هایی بزرگ را با خود حمل می کردند. به همراه داشتن این پرچم ها در جنگ ها نشانه یک قبلیه بوده است.

 

تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی در قرن بیست و یکم: با پیشرفت بشر در حوزه رسانه محیطی خواهیم بود که در برخی موارد چاشنی خلاقیت های است که افراد برای تبلیغات در تلویزیون که یکی از دست آوردهای بشر در پی اختراع تکنولوژی ” ال ای دی ” می باشد که معمولا از این تکنولوژی در بیلبورد های تبلیغاتی هم استفاده می کردند ولی استفاده اصلی آن در تلویزیون وتبلیغات تلویزیونی می باشد.

انواع ابزارهای تبلیغات محیطی:

  • بیلبورد، استرابورد، برندبورد
  • تبلیغات ترانزیت
  • مبلمان شهری
  • نمایش‌گرهای دیجیتالی
  • شیشه های فروشگاه ها
  • فضاهای داخلی مراکز خرید
  • وسایل حمل و نقل عمومی
  • هر سطح صاف و سیقلی که قابلیت دیده شدن داشته باشد.

 

بهترین ابزار تبلیغات محیطی:

 

استرابورد و برندبورد

 

تبلیغات محیطی چیست؟

استرابورد تبلیغاتی چیست ؟

یک نوع سازه های بادبانی و پرتابل ایستاده یا به عبارت دیگر نوعی استند تبلیغاتی ایستاده است که چند سال پیش برای اولین بار توسط شهرداری ها برای اطلاع رسانی و اکران های فرهنگی مورد استفاده قرار گرفت.

اما در حال حاضر به دلیل بالا رفتن تعرفه بیلوردهای تبلیغاتی با اجاره استرابورد با قیمت متناسب می توانید به معرفی برند و خدمات خود بپردازید.

 

مشخصات استرابورد تبلیغاتی :

این سازه در ابعاد ۳*۴ متر قابل پیاده سازی است.

که البته با در نظر گرفتن ابعاد واقعی چاپ و نصب بنر ۲٫۸۰*۳٫۸۰ متر می باشد و ارتفاع آن از سطح زمین چیزی حدود ۶ متر است.

به طور کلی استرابورد دارای دو فک مجزاست.

هیچکدام از فک ها را نمی توان در راستای سازه به صورت عمود جابه جا نمود فقط فک پایین به علت استفاده از سیستم بال اسکرو قابلیت تنظیم ارتفاع تا ۱۵ سانتیمتر را دارا می باشد

این ویژگی سبب تنظیم ابعاد بنر و رفع چروک ها شده که ایفا کننده نقش اصلی فنرهای بانس فک پایین هستند.

چهار بازوی گوشواره ای که در کناره های استرابورد جای داده شده اند می توانند بنر مندرج بر روی آن را از طرفین مهار نموده و سطح بنر را صاف و عاری از هر گونه چروک نمایند

 

سازه استرابورد از چه بخش هایی تشکیل شده است ؟

فک بالا و پایین برای ثابت نگه داشتن بنر

گیره های تعبیه شده در سمت چپ و راست برای ثابت نگه داشتن بنر

ستون اصلی سازه که در قسمت وسط قرار دارد

پلیت و فونداسیون کف

نردبان تردد پشت سازه

 

تبلیغات محیطی چیست؟

 

مزایای استرابورد تبلیغاتی

مقاومت سازه و سریع النصب بودن تبلیغات بر روی استرابورد.

یکی دیگر از مزایای استرابرد های تبلیغاتی، قیمت به مراتب پایین‌تر آنها نسبت به بیلبوردهای تبلیغاتی است.

یکی از ویژگی های فنی این رسانه تبلیغاتی این است که در زاویه دید پایین تر و حتی در راستای دید رانندگان در خیابان های اجرا می شود به همین دلیل اثربخشی این رسانه تبلیغاتی افزایش پیدا میکند.

از مزایای دیگر استرابوردها میتوان به گستردگی و تعداد بالای این سازه های تبلیغاتی در خیابان ها معابر و محلات مختلف شهری اشاره کرد.

تعداد پروژکتورهای کمتر این سازه های تبلیغاتی نسبت به بیلبوردهاست.

هر چقدر که هزینه برق مصرفی رسانه تبلیغاتی کمتر باشد هزینه پایین تری را نیز برای تبلیغ دهندگان خواهد داشت.

 

خلاقیت در تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی چیست؟

معمولا به دلیل تفاوت های زیادی که در محصولات مختلف در بازار های تبلیغاتی وجود دارد در ابتدا خلاقیت حرف اول را می زند. در تولید محصول و در تبلیغات برای بازاریابی بدون خلاقیت می باشد برای مخاطبان بسیار خسته کننده خواهد شد و سازندگان تبلیغات باید در این راستا حتما از گرافیست های برتر برای خلاقیت در آثار خود استفاده کنند.

تبلیغات اگر به گونه ای منحصر به فرد باشد تاُثیر مطلوبی می گذارد و در بین تبلیغات دیگر تبلیغ شما بر جسته خواهد شد و این باعث منحصر به فرد شدن شما در بین رقیبان خواهد شد.منحصر به فردی با تبلیغات شما در مورد یک برند به طور مستقیم در ارتباط است و اگر درغیر اینصورت باشد مخاطب را از دست خواهید داد.

افراد ایده پرداز در زمینه تبلیغات این نظر را دارند که هیچ‌ چیزی از تبلیغات خلاقانه کارآمد تر در بین معرفی یک برند نخواهد بود و تبلیغات خلاقانه‌ بادوام تر است. با این روش می توانید با هزینه کمتر به این معرفی خوب در بازار دست یابید و این نتیجه یک تبلیغات خلاقانه در بازار کسب و کار خواهد بود این می تواند هم برندی را که روی آن کرده اید را معرفی کند وهم در بازار تبلیغات معرف برند شرکت شما باشد.

سرتاسر یک کار خلاقانه بر پایه‌ی آن چیزی که قبلاً پایه گذاری شده است ایجاد می شود و هر ایده‌ی جدید تلفیقی از یک یا چند ایده‌ی قبلی است. مهم نیست که این ایده چگونه به ذهن ما رسیده، بلکه چگونگی استفاده شدن آن هم مهم است و به‌ روز‌رسانی آن برای هدف مهمتر خواهد بود. آشنایی با استراتژی‌ها و تکنیک‌های خلاقانه مکانیزم و چگونگی عملکرد آن‌ها می‌تواند به گسترش فضاهای ذهنی نو منجر شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب