وبلاگ

اتحادیه چاپ سمنان را احیا کنید – چاپ و نشر آنلاین

فهرست مطالب

[ad_1]

اتحادیه چاپ سمنان
hodis

اتحادیه چاپ سمنان را احیا کنید، ما زیر نظر اتحادیه عکاسان هستیم و این ضعف بزرگی در مدیریت این صنعت به‌حساب می‌آید؛ چراکه این اتحادیه هیچ‌گونه اطلاعاتی از مشکلات صنعت چاپ ندارد و قادر نیست تا نیازهای این حوزه را شناسایی کند و تصمیماتی که اتخاذ می‌کنند حتی ممکن است در بعضی مواقع به ضرر این صنف تمام شود.

سید احمد محمدیان مدیر چاپخانه صدرا است. وی درباره وضعیت صنعت چاپ استان سمنان به خبرنگار چاپ و نشر آنلاین  گفت: این روزها همه‌ی صنایع کشور در یک رکود نسبی به سر می‌برند که البته با توجه به بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن این مسئله امری گریزناپذیر بود. صنعت چاپ در کل کشور ما نیز در یک چنین وضعیتی به سر می‌برد؛ به‌تبع این رکود همه‌گیر، صنعت چاپ استان سمنان نیز حال‌وروز چندان مناسبی ندارد.

وی در همین راستا افزود: صنعت چاپ با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند از قیمت بالای مواد اولیه تا نبود یک مدیریت مسنجم؛ همگی باعث شده‌اند تا وضعیت این صنعت هرروز نسبت به گذشته سخت‌تر شود.

اتحادیه چاپ سمنان

بیشتر بخوانید:

صنعت چاپ در استان سمنان تعطیل نخواهد شد

نبود اتحادیه‌ چاپ سمنان ضعف بزرگ صنف چاپ 

 

تاسیس  اتحادیه چاپ سمنان

محمدیان فقدان یک مدیریت صحیح و نبود اتحادیه چاپ سمنان را ازجمله عوامل مهم افول صنعت چاپ استان سمنان دانست و اظهار داشت: صنعت چاپ زیر نظر وزارت ارشاد قرار دارد و چاپخانه‌داران باید برای دریافت مجوز به این وزارتخانه مراجعه کنند؛ از سوی دیگر استان سمنان یک اتحادیه مستقل ندارد؛ ما زیر نظر اتحادیه عکاسان هستیم و این ضعف بزرگی در مدیریت این صنعت به‌حساب می‌آید؛ چراکه این اتحادیه هیچ‌گونه اطلاعاتی از مشکلات صنعت چاپ ندارد و قادر نیست تا نیازهای این حوزه را شناسایی کند و تصمیماتی که اتخاذ می‌کنند حتی ممکن است در بعضی مواقع به ضرر این صنف تمام شود. ایجاد اتحادیه‌ چاپ سمنان برای این منطقه ضروری است.

اتحادیه چاپ سمنان

وی در ادامه با تاکید بر ایجاداتحادیه چاپ سمنان  بیان داشت: وجود یک سندیکا ، اتحادیه چاپ سمنان و یا کانون مستقل برای چاپخانه‌داران می‌تواند منافع زیادی به همراه داشته باشد؛ یکی از کارهایی که چنین مراکزی می‌توانند برای صنعت چاپ انجام دهند تهیه مواد اولیه به قیمت مناسب است؛ یعنی می‌توانند مواد اولیه را به قیمت‌های پایین‌تر از عمده‌فروشان خریداری کرده و در اختیار چاپخانه‌داران قرار دهند؛ یکی از مهم‌ترین اقدامات در این خصوص باید در زمینه‌ی کاغذ صورت بگیرد.

 

محمدیان همچنین افزود: همان‌طور که می‌دانید با گران شدن قیمت کاغذ هزینه‌های کارهای چاپی به‌شدت افزایش پیدا کرده است؛ در همین راستا دولت یکسری سهمیه‌هایی را برای این کالای اساسی در نظر گرفته است و یک کانون یا سندیکا حداقل کاری که می‌تواند انجام دهد مطالبه‌گری این مواد اولیه موردنیاز به قیمت‌هایی با سوبسید دولتی برای چاپخانه‌داران است.

اتحادیه چاپ سمنان

وی نبود تسهیلات دولتی لازم را نیز از دیگر مشکلات این حوزه دانست و بیان داشت: من تصمیم داشتم تا در این حوزه کار خود را گسترش دهم اما نبود تسهیلات و دلگرمی باعث شد تا از این کار منصرف شوم. نبود تسهیلات لازم باعث شده تا بخش اعظمی از کارها به خارج از استان فرستاده شود و این قابل‌درک است؛ چراکه ما تجهیزات کامل و لازم برای انجام کارهای چاپی در داخل خود استان را نداریم. در حال حاضر قسمت عمده‌ای از سفارش‌های کارت ویزیت‌ در استان سمنان به سمت تهران سرازیر شده است و علت اصلی آن‌هم نبود دستگاه‌های مناسب برای دادن خدمات به مشتریان این بخش توسط چاپخانه‌های استان سمنان است.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب