[ad_1]
رهبری کسب و کار برای مدیران همیشه به سادگی چیزی که همه فکر می کنند، نیست. شما به عنوان مدیر یک کسب و کار نه فقط در قبال توسعه برندتان، بلکه در برابر کارمندان تان نیز مسئولیت دارید.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، اگر شما در فرآیند رهبری کسب و کار به طور کامل کارمندان را فراموش کنید، هرگز بدل یک یک رهبر تجاری نخواهید شد. رهبران تجاری موفق همیشه در میان کارمندان شان دارای شهرت های فزاینده هستند. همین امر به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک می کند.
شاید بسیاری از مدیران فکر کنند کارمندان برای آنها کار می کنند. این امر به نظر منطقی می رسد، اما راستش را بخواهید بهترین ایده مدیریت و رهبری تجاری نیست. الگویی نوین در رهبری تجاری بر روی کار مدیران برای کارمندان شان تاکید دارد. معنای این امر توجه به کارمندان از سوی مدیران است. این امر امکان ایجاد جوی بسیار صمیمی در میان کارمندان و پیشبرد هرچه بهتر کارهای برند را به همراه دارد. بنابراین شما باید به چشم یک ایده اساسی به آن نگاه کنید.
نوع رهبری تجاری که در اینجا مدنظر ماست، رهبری تجاری خدمت گزار است. این الگو به توجه مدیران به کارمندان شان و همچنین تلاش برای جلب اعتماد و نظر مساعد مشتریان تاکید دارد. اگر شما هنوز هم فکر می کنید در بازار همه باید برای شما تلاش کنند، سخت دراشتباهید. امروزه هیچ خبری از چنین اتفاقاتی نیست. در عوض شما باید آماده ارائه خدمات مختلف به کارمندان تان و مشتریان باشید. فقط در این صورت شما تبدیل به یک رهبر تجاری موفق خواهید شد.
اگر شما هم نسبت به الگوی رهبری کسب و کار که درباره اش صحبت کردیم، کنجکاو شده اید، در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا توجه نمایید. شاید شما هم تبدیل به یکی از طرفداران این سبک رهبری تجاری شدید.
بیشتر بخوانید:
بهبود وضعیت روابط عمومی با رعایت چند نکته
مدیریت و رهبری کسب و کار با الگوهای متفاوت
ضرورت شنونده ای فعال بودن در رهبری کسب و کار
شنیدن صحبت های دیگران نیمی از مسیر موفقیت را شکل می دهد. بسیاری از کارآفرینان در زمینه فعالیت شان به هیچ وجه صحبت های دیگران را مدنظر قرار نمی دهند. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی دیگران را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. بنابراین اگر شما در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی دیگران هستید، باید به بهترین شکل ممکن مهارت شنیدن تان را تقویت نمایید.
اغلب کارمندان درخواست ها و انتقادات شان را به طور مستقیم با مدیران در میان می گذارند. اگر شما در این میان شنونده خوبی نباشید، به هیچ وجه کارمندان از کیفیت کاری تان راضی نخواهند بود. این امر یکی از دردسرهای مهم در عرصه کسب و کار محسوب می شود.
امروزه بسیاری از کارآفرینان به دنبال ایده پردازی نوآورانه در دنیای کسب و کار هستند. اگر شما فکر می کنید چنین امری با توجه به ایده های خودتان امکان پذیر است، باید تجدیدنظری اساسی در فعالیت تان نمایید. اگر شما به طور مداوم صحبت های دیگران را مدنظر قرار دهید، به بهترین شکل ممکن امکان پیدا کردن ایده های تازه را خواهید داشت. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کار شما و سبک رهبری تجاری تان خواهد داشت.
نقش آفرینی به جای مربی در کنار کارمندان در رهبری کسب و کار
شما قرار نیست همیشه به عنوان مدیر در کنار کارمندان تان باشید. گاهی اوقات کارمندان نیاز به یک مربی خوب و کاربلد دارند. در این صورت باید به بهترین شکل ممکن تبدیل به همان مربی شوید که همه انتظارش را دارند. وقتی در رهبری کسب و کار براساس ارائه خدمات مختلف به کارمندان صحبت می کنیم، این هم یک بخش از کار است. مربی های حرفه ای همیشه آماده اند تا تجربه شان را به دیگران منتقل نمایند. همین امر تمایز اصلی میان رهبران تجاری موفق و شکست خورده را شکل می دهد. بنابراین شما باید اغلب اوقات مربی دلسوز برای کارمندان تان باشید. رهبری کسب و کار رمز و رازهای فراوانی در خود دارد.
درخواست بازخورد از دیگران در رهبری کسب و کار
رهبران تجاری موفق همیشه براساس بازخورد دیگران کارهای شان را بازسازی می کنند. بنابراین اگر شما در این مسیر با مشکلات زیادی رو به رو هستید، باید بیشتر از هر نکته دیگری به دریافت بازخوردهای مختلف فکر کنید. این امر بهترین راهنمای شما برای موفقیت در دنیای کسب و کار محسوب می شود. اینطوری شما از هر زمان دیگری به تبدیل شدن به یک رهبر تجاری موفق نزدیک تر خواهید شد.
[ad_2]
Source link
وبلاگ