وبلاگ

صنعت چاپ سمنان نیازمند ثبات – چاپ و نشر آنلاین

فهرست مطالب

[ad_1]

صنعت چاپ سمنان
hodis

یکی دیگر از بزرگ‌ترین مشکلات ما بیرون رفتن کارهای چاپی از استان است. بسیاری از کسانی که در استان ما به کارهای چاپی نیاز دارند؛ ترجیح می‌دهند سفارش‌های خود را به تهران بسپارند. کارها در سطح وسیع از استان خارج می‌شود و این موضوع ضربه بزرگی به صنعت چاپ سمنان وارد کرده است.

حمید بینایی مدیر چاپخانه وصال سمنان است. این چاپخانه در دو بخش افست و دیجیتال فعالیت دارد. وی که مدت‌ها است در این حوزه مشغول به فعالیت است درباره وضعیت صنعت چاپ استان سمنان به چاپ و نشر آنلاین گفت: وضعیت این صنعت به‌طورکلی و در تمام کشور به‌هم‌ریخته است و اوضاع چندان به سامانی ندارد.

مدیر چاپخانه وصال در ادامه افزود: قیمت مواد اولیه هرروز بالاتر می‌رود و این موضوع باعث شده تا ما نتوانیم قیمت مناسبی به مشتری اعلام کنیم تا هم هزینه‌ها و سودمان تأمین شود و هم مشتری از قیمت ارائه‌شده رضایت داشته باشد. ما به دلیل نبود ثبات لازم در بازار نمی‌توانیم قیمت‌گذاری مناسبی انجام دهیم.

صنعت چاپ سمنان

 

بیشتر بخوانید:

چاپ استان سمنان نیازمند تکنولوژی روز

آسیب به چاپخانه ها با قطعی مکرر برق

 

صنعت چاپ سمنان و خروج کارهای چاپ

بینایی بیان داشت: یکی دیگر از بزرگ‌ترین مشکلات ما بیرون رفتن کارهای چاپی از استان است. بسیاری از کسانی که در استان ما به کارهای چاپی نیاز دارند؛ ترجیح می‌دهند سفارش‌های خود را به تهران بسپارند. کارها در سطح وسیع از استان خارج می‌شود و این موضوع ضربه بزرگی بهصنعت چاپ سمنان وارد کرده است.

وی همچنین عملکرد اتحادیه را در استان سمنان ضعیف خواند و افزود: متأسفانه اتحادیه در استان ما تنها به دنبال جمع‌آوری حق عضویت است و هیچ اقدام مؤثری در جهت بهبود این صنعت در سطح سمنان انجام نداده است؛ حتی یک کارشناس چاپ در اتحادیه حضور ندارد تا در صورت لزوم به دنبال حقوق چاپخانه‌داران باشد.

حمید بینایی در پایان اظهار داشت: این روزها به‌راحتی اجازه تأسیس چاپخانه به کسانی که سررشته مناسبی از این حوزه ندارند، داده می‌شود؛ اداره ارشاد به‌عنوان متولی صنعت چاپ سمنان باید درباره دادن مجوز به کسانی که در این بخش فعالیت می‌کنند سخت‌گیرانه‌تر عمل کند تا هر کسی نتواند وارد این حوزه شود. این بخش نیاز به نیروی‌های متخصص و آموزش‌دیده دارد. کسانی که بدون داشتن تجربه و سواد لازم وارد صنعت چاپ می‌شوند؛ به خودشان و افراد فعال در این رشته ضربه وارد می‌کنند.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب