وبلاگ

فرآیند فروش و بازاریابی دو اصل جدایی ناپذیر – چاپ و نشر…

فهرست مطالب

[ad_1]

فرآیند فروش
hodis

فرآیند فروش شامل تعاملات بین فردی است و هدفش رابطه مستقیم با خریدار به منظور فروش محصولات یا خدمات است، به عبارت ساده، استراتژی ‌های فروش اغلب فرد محور هستند، هر چند که تعاملات گروهی را نیز پوشش می ‌دهد البته در اینجا، فروشنده درصدد رسیدن به توافق و در مرحله بعد کسب درآمد است. به هر حال هر عاملی که بتواند یک کسب و کار را در سطح شخصی با مشتری بالقوه مرتبط کند جزو فرایند فروش محسوب می‌ شود.

به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز: از آنجا که بازاریابی و فرآیند فروش به دو مهارت متفاوت نیاز دارد، اغلب باید توسط شخصیت‌ های مختلف اجرا شود. جذب مشتری، بستن قرارداد و رشد شاخص‌ های فروش باعث افزایش انگیزه فروشنده می ‌شود. بازاریاب‌ ها تلاش می ‌کنند ببینند مشتری هدف زمان خود را کجا می‌ گذراند و چطور می‌ توانند نام برند و شرکت را در آنجا مطرح کنند.

به عبارتی بازاریابی عاملی است که فرد را به سمت خرید سوق می‌ دهد و فروش، عاملی است که مشتری را برای خرید مجاب می‌ کند. به هر حال بازاریابی و فروش از هم جدا نیستند و با اینکه در شرکت‌ها، بخش‌ های متمایزی برای هر دو در نظر گرفته شده، اما برای تاثیر بخشی بیشتر باید با هم همکاری و مشارکت داشته باشند چراکه بدون بازاریابی موفق، مشتری هیچ اطلاعی از شرکت شما نخواهد داشت و بدون فروش، درآمد خوبی به دست نمی‌آورید. در ادامه به بررسی برنامه فروش و برنامه بازاریابی و تفاوت های آنها می پردازیم:

فرآیند فروش

برنامه فروش همانطور که از نامش پیدا است، سندی حاوی اهداف کسب وکار مرتبط با فروش محصولات یا خدمات می‌ شود تا اهداف مالی محقق گردد. در هر صورت باید این اهداف کاملاً مشخص، قابل ارزیابی و مرتبط با نیازهای مشتری باشند. برنامه‌های فروش اغلب بخشی از برنامه‌های جامع‌ تر بازاریابی هستند و به همین دلیل باید حتماً بازار هدف را بشناسید، نظرات و رفتارهای مشتری را در نظر بگیرید و به تمام جزییات استراتژی‌های تبلیغی مورد استفاده‌ تان واقف باشید. این برنامه، برنامه‌ای کوتاه مدت است که به فروش مستقیم به مشتری می‌انجامد.

 

tehran exhibitio 2021

 

 

بیشتر بخوانید:

11 راه رونق و افزایش فروش اینترنتی

پیش‌بینی رفتار مشتریان با بازاریابی چریکی

تربیت کارمندان بازاریاب

 

 

برنامه بازاریابی

برنامه بازاریابی کسب و کار، یک طرح کلی برای دسترسی به مشتری هدف است. اولین قدم در تدوین برنامه بازاریابی این است که مشتری هدف و فرآیند فروش را شناسایی کنید و ببینید چه کسانی مشتری شما خواهند بود، چه نیازهایی دارند و آیا شما می‌توانید نیاز آنها را مرتفع کنید.

فارغ از محتوا یا فرمت برنامه ‌های بازاریابی و فرآیند فروش، نباید این واقعیت را نادیده گرفت که استراتژی‌ های بازاریابی و فرآیند فروش برای موفقیت بلند مدت کسب و کار بسیار مهم هستند. اهمیت این موضوع امروز بیش از هر زمان دیگری حس می ‌شود چرا که در دنیایی فعالیت می ‌کنیم که رقابت زیادی بین کسب و کارها وجود دارد. برنامه ‌های بازاریابی و فروش، هر دو می ‌توانند شما را از سایر رقبا متمایز کرده و با روش ‌های جدید و مناسب با مشتری ارتباط برقرار کنند.

header footer bg1

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب