وبلاگ

صنعت چاپ استان گیلان نیازمند سیاست گذاری صحیح – چاپ و نشر…

فهرست مطالب

[ad_1]

چاپ استان گیلان
hodis

درست است که وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نیست و نمی‌توان آینده را به‌درستی پیش‌بینی کرد اما باید بگویم من همچنان به پیشرفت این صنعت امیدوار هستم. اگر دولت بتواند تسهیلات بانکی لازم را در اختیار صنعت چاپ استان گیلان قرار دهد و بار مالیاتی را از گرده این حوزه بردارد، چاپخانه‌های ما قادر به احیای خود هستند.

صادق علی‌نیا مدیر چاپخانه فرهنگ است. وی درباره وضعیت حاکم بر صنعت چاپ استان گیلان به چاپ و نشر آنلاین گفت: صنعت چاپ این روزها همانند دیگر صنایع درگیر بحران‌های اقتصادی و تحریم‌هایی است که کشور را تهدید می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید صنعت چاپ برای فعالیت خود به یکسری مواد اولیه نیازمند است که مهم‌ترین آن‌ها کاغذ و مقوا است. این کالای مهم استراتژیک این روزها با نوسانات اساسی روبرو است که به‌صورت مستقیم کار چاپ را تحت تأثیر خود قرار داده است. باید گفت نوع دیپلماسی کشور ما به‌طور مستقیم بر هزینه‌های تمام‌شده این حوزه اثرگذار است.

وی در ادامه بیان داشت: صنعت چاپ نه‌تنها در استان گیلان بلکه در کل کشور نیاز به حمایت دارد. وزارت ارشاد و همچنین وزارت صمت دو متولی قدرتمندی هستند که سیاست‌هایشان می‌تواند برای این صنعت راهگشا و یا بازدارنده باشد.

علی‌نیا یکی از مهم‌ترین مشکلات مربوط به صنعت چاپ استان گیلان را وضعیت مبهم اداره مالیات دانست و اظهار داشت: صنعت چاپ یکی از مهم‌ترین صنایع اشتغال‌زا در کشور است؛ با این ‌همه حمایت‌های لازم از  این حوزه صورت نمی‌گیرد. یکی از مهم‌ترین این مشکلات مسئله مالیات بر ارزش‌افزوده است. یک چاپخانه هزینه‌های متفاوتی دارد ازجمله هزینه‌های مربوط به تأمین اجتماعی و هزینه‌های آب و برق مجموعه؛ با توجه به شرایط سخت اقتصادی هزینه‌های تحمیلی باعث شده تا چاپخانه‌ها قادر به ادامه حیات خود نباشند.

 

بیشتر بخوانید:

درخواست تشکل‌های چاپ کشور برای عدم افزایش مالیات

ناوگان چاپ استان گیلان در رکود

 

پتانسیل های بالای صنعت چاپ استان گیلان 

وی در ادامه تصریح کرد: استان گیلان هرچند از پتانسیل‌های خوبی برای رشد درزمینه‌ی صنعت چاپ برخوردار است اما متأسفانه مرکز استان یعنی رشت و بعد از آن استان تهران به دلیل برخورداری بیشتر از ماشین‌های به‌روز و فنّاوری بهتر سفارشات بیشتری دریافت می‌کنند و کارهایشان از کیفیت بالاتری  برخوردار است.

مدیر چاپ فرهنگ در پایان افزود: درست است که وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نیست و نمی‌توان آینده را به‌درستی پیش‌بینی کرد اما باید بگویم من همچنان به پیشرفت این صنعت امیدوار هستم. اگر دولت بتواند تسهیلات بانکی لازم را در اختیار این بخش قرار دهد و بار مالیاتی را از گرده این حوزه بردارد، چاپخانه‌های ما قادر به احیای خود هستند. استان گیلان یک استان مرزی است؛ با تقویت صنعت چاپ استان گیلان می‌توان به صادرات کالاهای چاپی این استان نیز امیدوار بود. 

header footer bg1
مطلب قبلیاهمیت رضایت مشتری برای برندها

[ad_2]

Source link

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب